Severočeský podnikatel dnes elektrickým vozem jezdí denně do práce, často do Prahy a občas do Brna a na další místa v republice. Podle jeho slov je ENYAQ iV díky svým rozměrům, prostornosti a velikosti kufru ideálním rodinným autem.
Pohodlný je život s elektromobilem i v zimě: pět minut před startem stačí pomocí mobilní aplikace zapnout topení, a když pak člověk přijde k vozu, je čelní sklo odmrazené a interiér prohřátý. A totéž platí naopak o letním vychlazení.
„Auto dobíjím ponejvíce v práci. Je to mnohem pohodlnější než jezdit tankovat benzín nebo naftu. Nemusíte se nikam vypravovat, pak tankovat, zaplatit. Tady jen přijedu do práce, zapojím kabel a o nic dalšího se nestarám. Při odjezdu mám osmdesát procent kapacity, což je pohodlných 350 až 400 kilometrů dojezdu. Většinou se pohybuji v rozmezí čtyřiceti až osmdesáti procent, což navíc prodlužuje životnost baterie. Prakticky pořád mám nabito z domova či z práce. Veřejné nabíjecí stanice používám jen při delších cestách. A účet za elektřinu platím jednou ročně,“ vypočítává benefity elektrické mobility.
Prvních deset tisíc kilometrů ujel Josef s průměrnou spotřebou 14,9 kWh na sto kilometrů. Dalších deset tisíc, na podzim a v zimě, palubní počítač udával 20,5 kWh/100 km. Nejezdí přitom takzvaně na spotřebu, při předjíždění často využívá plný výkon a samozřejmě využívá také klimatizaci a topení. V létě tak Josef Patočka na plnou kapacitu baterie v klidu ujede pět set kilometrů i víc, a to i poměrně svižným stylem. V zimě je to pak o třetinu až čtvrtinu méně.
Spokojený elektrořidič dodává ještě další postřehy ohledně spotřeby: „Při rychlé jízdě po dálnici spotřeba pochopitelně stoupá a dojezd se zkracuje. Řekl bych, že je to stejné jako u auta se spalovacím motorem, kdy na dálnici místo běžných pěti litrů jedete za sedm. Tady si vůz místo 17 kWh bere zhruba 23 kWh. Topení nebo klimatizace zkracují dojezd zhruba o desetinu.“