Chytře vychlazený nebo vyhřátý interiér
Pokud jde o nabíjení v mrazivém počasí, je u delších cest ideální následující scénář: v systému vozu povolit výjimečně nabití auta na 100 % a zároveň s časem odjezdu určit i teplotu, na kterou chce mít posádka interiér vyhřátý. Auto se nejen nabije, ale také předehřeje s využitím elektřiny ze sítě interiér i baterii vozu. Rychlé nabíjení je pak na cestě dobré využít rovnou ve chvíli, kdy je vůz po cestě zahřátý a zahřátá na provozní teplotu tak bude i baterie: nabíjení pak bude v rámci možností co nejrychlejší. Není naopak dobré nechávat nabíjení třeba na druhý den ráno s tím, že k rychlonabíječce vyrazíte před odjezdem, kdy bude baterie studená a nabíjení pomalé.
Předehřátí interiéru, nebo naopak jeho vychlazení v letním období, prodlouží dojezd auta: na udržení nastavené teploty totiž bude vůz potřebovat méně energie, než když má interiér vyhřát nebo zchladit až po začátku cesty. Je to také komfortnější, protože posádka první kilometry v autě nemusí drkotat zuby nebo se potit. „V extrémních teplotách je vždy potřeba počítat s tím, že nabíjení může být oproti běžným situacím o něco pomalejší. V zimě je potřeba baterii vyhřívat, v horkém létě chladit,“ říká Michal Hora a doplňuje, že vše funguje ideálně zhruba od pokojové teploty výše a že systém chlazení či vytápění baterie si elektromobily ŠKODA řídí zcela samy, uživatel se nemusí o nic starat (s výjimkou zmíněného nastavení vyhřátí nebo vychlazení interiéru před cestou).