ŠKODA ENYAQ iV navíc v praxi nejen, že energií šetří, ale dovede ji také vyrábět a ukládat zpět do baterie. Tento proces se nazývá rekuperace a jde o schopnost přeměňovat pohybovou energii vozu v elektřinu. Rekuperace funguje tak, že hnací elektromotor v daný moment naopak funguje jako generátor elektřiny: ženou ho kola vozu, která motor svou výrobou elektřiny brzdí. Řidič si může u modelu ENYAQ iV páčkami pod volantem, které obvykle slouží u vozů s automatickou převodovkou k řazení převodů, intenzitu rekuperace nastavovat.
Při sjezdu z Krušných hor zpět do Karlových Varů tak může Anna volit rekuperaci podle aktuální potřeby, čímž šetří brzdy a zároveň šetří či dokonce vyrábí elektrickou energii. ENYAQ iV se tak ke známé Vřídelní kolonádě vrací s větším množstvím energie v baterii, než kolik jí vůz měl v nadmořské výšce asi 850 metrů u vesničky Kryštofovy Hamry.