Lůžková verze bez příplatku
Další simply clever vychytávkou byla lůžková úprava interiéru, kterou už od roku 1961 nabízely všechny vozy OCTAVIA COMBI bez příplatku. Po posunutí sedadel řidiče a spolujezdce zcela vpřed bylo možné sklopit opěradla do takřka vodorovné polohy, takže navazovala na sedáky ve druhé řadě. Vyjmutá zadní opěradla pak posloužila jako podhlavník. Počínaje modelem 1968 se pohodlí ležících ještě zlepšilo možností sklápět opěradla zadních sedadel kombi nejen vpřed, ale i vzad.
Úložný prostor umožňoval uložit objemná zavazadla nebo rodinu.
Pýchou továrny v Kvasinách se v roce 1970 stalo kupé ŠKODA 110 R alias „Erko“. A OCTAVIA COMBI mu musela uvolnit výrobní kapacitu. Před vánočními svátky roku 1971 sjelo z linky poslední kombi s pořadovým číslem 50 244. Neopustilo přitom brány závodu, zůstalo majetkem automobilky.
OCTAVIA COMBI se prosadila i v Norsku, Austrálii nebo na Islandu.
Na rodinné kombi s okřídleným šípem si zájemci museli od roku 1971 počkat dalších 22 let, do příchodu modelu FORMAN. Slavné typové označení OCTAVIA COMBI se na scénu vrátilo v roce 1998 s první generací aktuálně nejprodávanější modelové řady.