Slovenská éra
Na přelomu 70. a 80. let mělo vývojové oddělení Bratislavských automobilových závodů, založených 1. července 1971, skoro čtyři sta zaměstnanců. Kromě spolupráce s tuzemskými značkami plánovali na Slovensku i licenční výrobu zahraničních sportovních vozů. Intenzivním testováním tady prošlo třeba osm exemplářů Alfy Romeo Giulia. V březnu 1980 podepsali podnikoví ředitelé BAZ a mladoboleslavské automobilky smlouvu, podle které se ve slovenské metropoli mělo vyrábět ročně 80 000 sedanů a 17 000 kupé značky ŠKODA.
Výraznou modernizací proti předchůdcům byly u modelu GARDE hranatá zadní světla.
V pátek 30. dubna 1982 se v Děvínské Nové Vsi na severozápadním okraji Bratislavy rozeběhla výroba automobilů ŠKODA, byť na dobové fotografii z propagandistických důvodů figurovalo datum 1. května, kdy se slavil Svátek práce. Vyrábět se začalo především kupé GARDE, s nímž se pro Bratislavu počítalo už od vývojové fáze, kdy se plánovalo, že model se bude vyrábět v Kvasinách a Bratislavě zároveň.
Nicméně původní záměr se zdržel a Bratislava se svého GARDE dočkala až po několika měsících. Přes obrovské státní investice však brány podniku opouštěl průměrně jeden a půl vozu GARDE denně, konkrétně za prvních dvacet měsíců pouze tisíc kupé. Během tří let vzniklo v BAZ kolem tří a půl tisíce vozů GARDE. Tedy dramaticky méně než původně plánovaných 17 tisíc ročně – a to vůbec nedošlo na uvažovaných 80 tisíc sedanů!
ŠKODA GARDE
V Bratislavě kromě hotových vozů GARDE vznikaly také nápravy a další komponenty pro automobily ŠKODA i vozy dalších domácích značek. Také se tu vyvíjely některé prototypy, ale do sériové výroby se neprosadil ani jeden. Přitom třeba kupé Locusta stálo právě na bázi modelu GARDE, ovšem s rozvorem prodlouženým o 70 mm. Neuspěla ani řada dalších projektů osobních i lehkých užitkových automobilů z BAZ na bázi škodovek s motorem vzadu.
Dodejme, že GARDE ustoupilo kupé ŠKODA RAPID, debutujícímu v září 1984. Shodovaly se i počátkem své kariéry, tedy zahájením produkce v Kvasinách a pozdějším – byť tentokrát pouze částečným – přeložením výroby do Bratislavy.