Auto musí také vydávat varovné zvuky při couvání, a to do šesti kilometrů za hodinu. I tady u plug-in hybridů zvuk napodobuje spalovací motor, jen v jiných tónech, které chodci dají najevo, že se vůz pohybuje směrem vzad.
Zvuk sladěný s běžnými modely
Vytváření varovného zvukového „podpisu“ auta je pro automobilky kromě inženýrské výzvy zároveň i určitou příležitostí. Byť legislativa předepisuje, jaká frekvenční pásma by zvuk měl využívat a s jakou hlasitostí (do celkové úrovně minimálně 56 decibelů), lze přece jen trochu popustit uzdu fantazii a zvuk přizpůsobit charakteru daného auta. „Plug-in hybridní modely dostávají zvuk, který napodobuje zvuk spalovacího motoru, aby vše ladilo,“ vysvětluje Orendáš volbu u vozů značky ŠKODA, které již míří na silnice.
Například sportovní OCTAVIA RS iV bude mít zvukový projev shodný s běžnými modely OCTAVIA iV a SUPERB iV. „Vzhledem k zaměření modelu je i tady cílem klidný projev, sportovní charakter se má projevit až při dynamické jízdě mimo město,“ vysvětluje Orendáš.
ŠKODA OCTAVIA RS iV