Indie: Z národa mopedů národem automobilů?

Indie: Z národa mopedů národem automobilů?

Indickým silnicím, kde volně pobíhající skot představuje běžný jev, stále dominují spíše mopedy než auta. To se však může v blízké budoucnosti změnit. A značka ŠKODA bude jedním z hybatelů této změny.

10. 10. 2019 Modely

ŠKODA AUTO byla koncernem Volkswagen pověřena vedením projektu INDIA 2.0 a bude tak zodpovědná za vývoj podvozkové platformy MQB-A0-IN a plánovanou modelovou ofenzívu koncernu Volkswagen na indickém trhu. V Technologickém centru v Pune otevřeném v lednu 2019 bude 250 specialistů vyvíjet vozy vytvořené na míru požadavkům zákazníků na indickém subkontinentu.

Projekt INDIA 2.0: ŠKODA a Volkswagen Group India otevírají nové Technologické centrum v Pune

Přípravy na lokální vývoj a výrobu nových modelů značek ŠKODA a Volkswagen jsou již v plném proudu. Představení designové studie nového modelu značky ŠKODA založeného na platformě MQB-A0-IN je plánováno už na příští rok.

Factory-India-Octavia

ŠKODA AUTO momentálně vyrábí v Indii ve dvou továrnách. Kromě zobrazeného modelu ŠKODA OCTAVIA je to dále i RAPID, SUPERB a KODIAQ.

Gurpratap Boparai, Managing Director ŠKODA AUTO Volkswagen India Pvt. Ltd., zdůrazňuje: „Technologické centrum bude základem pro další vývoj produktů, které budou na míru vyvinuté pro indický trh. Předpokládáme, že první modely značek ŠKODA i Volkswagen uvedeme v letech 2020-21. Prvním z nich bude SUV střední velikosti na platformě MQB-A0-IN. Další modelová ofenzíva vedená značkou ŠKODA bude následovat. Jsem přesvědčen o tom, že tak využijeme všechny přednosti značky ŠKODA ku prospěchu celého koncernu Volkswagen.“

Gurpratap-Boparai-circle
Gurpratap Boparai
Managing Director ŠKODA AUTO Volkswagen India Pvt. Ltd.


Ucelený přehled o indickém trhu poskytnou následující otázky a odpovědi. ŠKODA Storyboard je převzal z platformy Volkswagen Newsroom.

Škoda Kodiaq

Čtyři otázky o indickém trhu



1. Čím je zvláštní?

Indie hrála až do dnešní doby, s ohledem na svou velikost, překvapivě malou roli na světovém trhu s osobními vozy. Více než čtyři miliony prodaných vozidel za rok 2018 posunuly Indii na čtvrtou příčku největších světových trhů s osobními vozy. Zařadila se tedy před Japonsko s Německem a těsně za USA a světového lídra Čínu. Právě tohoto svého souseda Indie podle prognóz v následujících desítkách let vystřídá na pozici nejlidnatější země světa.

Indická asociace výrobců osobních vozidel SIAM odhaduje, že tamější trh předstihne do roku 2020 Japonsko, a stane se tak jedním ze tří největších trhů světa. V zemi, kde se jednostopých dopravních prostředků prodá pětkrát víc než dvoustopých, zatím zůstává volbou číslo jedna moped. Čína však prokázala, že jakmile nabere prodej na obrátkách, národ se může ze dvou kol velmi rychle přesunout na čtyři. Indická vláda se aktivně zabývá zavedením přísnějších emisí, které by pomohly řešit potenciální negativní následky předpovídaného růstu na životní prostředí.

Výroba, Škoda Auto India

Magnetická přitažlivost modelů SUV/Crossover, zasahující prakticky celý svět, neminula ani Indii. Jejich rostoucí podíl na trhu – navzdory nižším rozpočtům a daňovým omezením, která značně ovlivňují rozměry vozů - formuje novou tvář indických silnic.

2. Co je nového?

Magnetická přitažlivost modelů SUV/Crossover, zasahující prakticky celý svět, neminula ani Indii. Jejich rostoucí podíl na trhu – navzdory nižším rozpočtům a daňovým omezením, která značně ovlivňují rozměry vozů - formuje novou tvář indických silnic.

Důležitým milníkem projektu koncernu Volkswagen s názvem „INDIA 2.0“ bude zahájení prodeje prvního nového SUV/Crossoveru, který bude navržen i vyroben v Indii. Stane se tak prvním vozem založeným na platformě MQB (Modular Transversal Toolkit), speciálně upravené pro Indii, kde se odehraje podstatná část technického vývoje. Lokálně vyrobené a prodané modely koncernu Volkswagen tak budou vycházet z platformy, již splňující nové zpřísněné právní předpisy pro Indii, které vstoupí v platnost v roce 2020. Strategickým cílem projektu „INDIA 2.0“ je zlepšit stávající pozici koncernu na trhu.

Factory-India-Karoq

ŠKODA AUTO momentálně vyrábí v Indii ve dvou továrnách. Kromě zobrazeného modelu ŠKODA KODIAQ je to dále i RAPID, SUPERB a OCTAVIA.

3. Kdo je silný?

Indickému trhu dominují zavedení asijští výrobci s dlouholetou přítomností na trhu. Značka ŠKODA je na indickém subkontinentu aktivní od roku 2001. Od té doby prodala přes čtvrt milionu vozidel. Prodeje vozů v posledních letech neustále rostou, a automobilka si tedy na velmi slibném trhu touží od roku 2020 vybudovat pevnou půdu pod nohama. ŠKODA AUTO za minulý rok obstarala zhruba polovinu prodaných vozů koncernu Volkswagen v Indii. Obě značky dohromady představují na trhu nižší jednociferný podíl.

India-Kodiaq-street

Indickým silnicím, kde volně pobíhající skot představuje běžný jev, stále dominují spíše mopedy než auta. To se však může v blízké budoucnosti změnit.

4. Co bude dál?

Od roku 2020 budou uplatňovány nové emisní standardy, zahajující novou kapitolu na trhu s osobními vozy v Indii. Místní vláda se rozhodla přeskočit přímo ze stávající normy BS-IV (Euro 4) na BS-VI (Euro 6). Díky včasnému vývoji budou všechny modely koncernu Volkswagen, založené na strategii INDIA 2.0, plně splňovat tyto nové normy. V rámci dalšího snížení emisí a dovozu energetických zdrojů navrhuje indické ministerstvo energií 30% prodejní cíl elektrických vozů do roku 2030. Infrastruktura se však do té doby musí výrazně vylepšit, jelikož podle studie „Here Maps“ má Bombaj jen hrstku veřejných nabíjecích stanic. Koncern Volkswagen je připraven zareagovat hned, jakmile bude indický trh na elektrické vozy připraven.

Dalším trendem v Indii je sektor Mobility-as-a-service (Mobilita jako služba). Díky mladé generaci s chytrými telefony, jejichž počet má, dle portálu Statista, do roku 2020 dosáhnout 500 milionů, budou mladí Indové používat telefony pro přepravní služby. Jedním z největších poskytovatelů služeb přepravy prostřednictvím chytrých telefonů je v Indii společnost OlaCabs s více než 150 000 řidiči. Ti jsou připraveni pomoci dosáhnout milníku jednoho milionu elektrických vozidel (včetně tříkolových) na indických silnicích do roku 2021.