Vzpomínáte na svůj úplně první model pro tento časopis?
To byl už zmíněný okál. Překresloval jsem ho snad čtyřikrát pětkrát, ale dodnes nebyl publikován. Konkurence v architektuře byla tehdy příliš velká. Shodou okolností mě ale nedávno požádal jeden redaktor, zda bych se k němu nechtěl vrátit, že by ho určitě vydal. Takže uvidíme. Prvním mým modelem, který v Ábíčku vyšel, byl kamión LIAZ 100.47. To se psal rok 1991.
Jaké předpoklady by měl mít člověk, který se chce uplatnit v modelařině?
Určitě trpělivost a prostorové vidění. Tato práce je totiž hodně o dovednosti umět si jakýkoliv objekt v hlavě rozložit na jednotlivé díly. A čím je tato schopnost vyspělejší, tím můžete jít do větší složitosti a detailu.
K jakým modelům tíhnete nejvíc?
Já měl vždycky nejblíž k letadlům a mašinám. I když automobily v současnosti představují více než 70 % mojí práce. Je o ně totiž větší zájem. Letadla mě ale vždycky táhla nejvíc proto, že jsou náročná na zpracování. To je dáno velkým množstvím oblých tvarů. Pravda, automobily se v poslední době začínají také zakulacovat čím dál tím víc. To samozřejmě klade větší nároky na konstrukci, autora a v konečném důsledku také na modeláře.