Zodpovědnost řidičů je opravdu velká. Musí sledovat závodníky, dávat pozor na diváky i další vozy na trase.
„Nervozitu a stres na sobě přitom řidiči nesmí nechat zdát. „Beru to tak, že i já jsem tu pořád host a snažím se si to pořádně užít. Tuto náladu pak předávám svému pasažérovi v autě. Někdy ani nemám pocit, že bych tu pracoval, prostě se bavím. Ale dělat to den za dnem po celou Tour je někdy náročné,“ popisuje Pedro Horrillo svůj přístup.
Fanoušků jsou kolem trati závodu zástupy
Práce řidiče přitom neobnáší jen onu jízdu po trase závodu. Musí se také přesouvat na start etapy a po jejím skončení zase do místa ubytování, takto klidně řidiči najedou další stovky kilometrů denně. „Někdy strávíme cestou na etapu třeba hodinu a půl, dalších pět hodin v závodě a pak zase hodinu a půl cestou do hotelu,“ popisuje Pedro Horrillo stručně pracovní den. Letos navíc řidiči museli po úvodních třech dánských fázích závodu absolvovat více než tisícikilometrový přejezd do severní Francie.
První tři etapy letos vedly Dánskem.