Dopravní prostředky z Vrchlabí oceňovali zákazníci už v 19. století, vždyť původní firma „Petera a synové, továrna na vozy a anglické sedlářství“ vznikla v roce 1864! Ke koněspřežným kočárům, saním a dalším výrobkům přibyly roku 1908 automobilové karoserie. Za první republiky tu „oblékali“ podvozky českých značek ŠKODA, Tatra či Walter, ale i německých, italských, anglických a amerických automobilek. Po rozšíření podniku za druhé světové války následovalo znárodnění a přičlenění k mladoboleslavské automobilce (1946). Produkce s okřídleným šípem v logu odstartovala populárními „Tudory“ ŠKODA 1101, zásadní technologický zlom znamenal nástup celokovových karoserií pro Š 1200 (1952). Vrchlabí se stalo rodištěm bezpočtu užitkových derivátů vozů ŠKODA, včetně sanitních. Ale vznikaly zde i luxusnější verze modelu ŠKODA 120. Právě zde odstartovala sériová výroba vozů FAVORIT a FORMAN, následovala FELICIA, a to včetně provedení pro volný čas FELICIA Fun. V závodu Vrchlabí poté vznikal také bestseller značky, ŠKODA OCTAVIA. Roku 2012 se závod transformoval na výrobce moderních automatických dvouspojkových převodovek s přímým řazením, loni jich tu vyrobili kolem 556 000, celkově už přes tři miliony. Zdejší převodovku DQ200 používá celá řada modelů značky ŠKODA i dalších vozů koncernu Volkswagen.