Nový designový jazyk a produkty, stejně jako nové logo, komunikační styl a aktivity značky. Škoda Auto se proměňuje, přizpůsobuje se neustále se měnícím potřebám zákazníků a umožňuje jim objevovat svět.
„Automobilový svět prochází zásadní proměnou. Mění se i zákazníci a jejich potřeby a my samozřejmě musíme s těmito změnami držet krok. Škoda Auto se vždy spoléhala na lidský přístup a orientace na zákazníky je nedílnou součástí naší DNA. V této době velkých změn chceme víc než kdykoliv předtím dobře rozumět potřebám zákazníků a naplňovat je,” říká Martin Jahn, člen představenstva odpovědný za marketing a prodej.
Toto je obsah třetí strany (www.youtube.com) . Přístupem k a prohlížením tohoto externího obsahu berete na vědomí, že může docházet ke zpracování osobních údajů ze strany takového externího poskytovatele a potvrzujete, že jste se seznámil/a s podmínkami, jakož i příslušnými informacemi o zpracování osobních údajů www.youtube.com.
Lidé na prvním místě
„Ve strategii značky jsme postavili lidi na první místo. Při velkém množství hloubkových rozhovorů i při definici zákaznické skupiny bylo naším cílem mít je ve středu zájmu – jsme přece značka pro lidi,“ říká Antonio Mineo, koordinátor týmu strategie značky Škoda. „Nezaměřujeme se však pouze na racionální stránku, ale reagujeme také na jejich emocionální potřeby. Zjistili jsme, že naši zákazníci jsou skutečně zvídaví a rádi poznávají svět kolem sebe – nejenže jsou rádi na čerstvém vzduchu, ale také rádi cestují, setkávají se s novými kulturami, obecně jsou otevřeni novým zážitkům, a my chceme vyjít vstříc jejich touze po poznávání.“
„Naši zákazníci jsou zvídaví a rádi poznávají svět kolem sebe.“
Nové logo a nová identita udávají směr komunikace a vizuální podoby značky Škoda. „To je ale teprve začátek. Celá komunikace napříč všemi trhy přispěje k tomu, aby si naši zákazníci připadali, že mají vše ve svých rukou. Zároveň je bude inspirovat k objevování světa kolem nich,“ říká Lucie Hůrková z týmu strategie značky. „Styl komunikace se samozřejmě bude měnit rychleji než produkty, protože jejich vývoj zabere mnohem více času. Ale na nové image naší společnosti pracujeme již nyní a zákazníci již mohou vidět plody této práce.“
Lucie Hůrková Tým strategie značky
„Chceme do našich vozů i nadále zavádět praktická řešení.“
Škoda chce zákazníkům pomáhat poznávat svět kolem nich a chce, aby se při tom mohli spolehnout na její vozy, jak už naznačila studie Škoda Vision 7S. „Naším cílem je pomáhat světu žít chytřeji. To mimo jiné znamená, že chceme do našich vozů i nadále zavádět praktická řešení, ale také chceme působit pozitivně, ať už v oblasti udržitelnosti, nebo při posilování postavení našich zákazníků. Stejně jako oni jsme i my na cestě za novými a chytrými řešeními a stejně jako oni se vydáváme vstříc novým objevům. Proto jim chceme umožnit každodenní dobrodružství, ať už se jedná o cestu s dětmi na parkoviště za rohem, nebo o cestu na druhý konec Evropy,“ dodává Antonio Mineo.
Antonio Mineo Tým strategie značky
Do výzkumu a testování nové strategie značky se zapojilo přes 2000 zákazníků a 500 zaměstnanců.
Společník, který vás pohání kupředu
Změny, na kterých společnost pracuje, nejsou kosmetické. Naopak, většina z nich se týká kompletního vnitřního fungování automobilky a zákazníci je zaznamenají nepřímo. „Společně s kolegy z ostatních oddělení řešíme nejen produkty a komunikaci, ale v souvislosti s novou strategií také lidské zdroje,“ vysvětluje Antonio Mineo. Spolupráce napříč odděleními ve firmě určila směr, kterým se budou vozy Škoda v budoucnu ubírat.
Veronika Ziegaus, vedoucí oddělení strategie značky a produkce obsahu, shrnuje změny, jimiž značka prošla. „Cesty, ať už velké nebo malé, jsou vždy příjemnější, když máte partnera, na kterého se můžete spolehnout. Společníka, který vás pohání kupředu, inspiruje vás, podněcuje vaši zvědavost a dostane vás tam, kam chcete, a to vše elegantním a stylovým způsobem. Takovým partnerem chceme být. Navrhujeme produkty plné energie, v nichž můžete vyjet za nejnovějším dobrodružstvím, ať už chcete objevovat cokoli.“
Veronika Ziegaus Vedoucí oddělení strategie značky a produkce obsahu