Mohu použít jakoukoli nabíječku ve městě?
K nabíjení elektromobilů lze využít širokou síť dobíjecích stanic po celé Evropě – pokud nabíječka disponuje konektorem vhodným k nabíjení vozů Škoda. Konektorů je sice víc typů, ale řidiči elektromobilů Škoda se v zásadě nemusí obávat, že by svůj vůz do nalezené nabíjecí stanice připojit nemohli. V Evropě se totiž pro DC rychlodobíjení stal v podstatě standardem konektor nazvaný CCS – Combined Charging System. A ten je z hlediska tvaru jen rozšířeným konektorem typu Mennekes, který je zase standardem pro AC dobíjení a mají ho tedy jak domácí wallboxy, tak i s autem dodávaný kabel s možností připojení do 230 V dvoufázové i 400 V třífázové zásuvky.
Domácí wallbox je optimální volbou pro noční nabíjení.
Jak je to s placením?
Mohlo by se zdát, že napříč Evropou za nabíjení zaplatíte platební kartou podobně jako za jiné zboží. Tak snadné to ale není, je potřeba se zaregistrovat do specializované služby, jakou je například Powerpass automobilky Škoda. Díky tomu se budete moci jednoduše přihlásit u většiny poskytovatelů veřejného nabíjení.
Nabízí Škoda veřejné nabíjení pro elektromobily?
Ano, jmenuje se Powerpass. S touto kartou můžete nabíjet prakticky kdekoli. Máte také přehledně k dispozici všechny údaje o nabíjení a platbách, a to v jedné aplikaci. Powerpass je k dispozici již od uvedení prvního modelu Enyaq iV na trh a umožňuje také přístup do sítě rychlého nabíjení IONITY. U vozů řady Enyaq iV s aktuálním softwarem ME3 lze na kompatibilních dobíjecích stanicích pohodlně spustit nabíjení pouhým připojením nabíjecího kabelu díky nové funkci Plug & Charge. Identifikace vozidla s ní probíhá na dobíjecí stanici zcela automaticky. Touto funkcí budou v budoucnu disponovat rovněž všechny nové modely Škoda na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB).
Konektorů je víc typů, ale řidiči elektromobilů Škoda se v zásadě připojí kdekoliv.
Jak funguje dobíjení za jízdy?
Znamenitou funkcí elektromobilů je rekuperace, tedy v podstatě brzdění motorem, při němž se ale navíc dobíjí akumulátor. Ve voze Škoda Enyaq iV lze volit ze tří stupňů intenzity rekuperace pomocí pádel pod volantem, případně lze rovnou zvolit nejsilnější úroveň zařazením režimu jízdy B. K dispozici je i plně automatický režim, kdy se o vše auto stará samo. Rekuperace zásadně mění zážitky z jízdy – nejsilnější stupeň brzdí tak efektivně, že vůz začne zpomalovat už při uvolňování plynového pedálu – lze tedy pohodlně řídit jen pomocí jednoho pedálu. Rekuperace také přispívá ke zvyšování dojezdu.
Ve voze Škoda Enyaq iV lze volit ze tří stupňů intenzity rekuperace pomocí pádla pod volantem.
Jaká je životnost elektromobilu?
Roli hraje řada faktorů, zejména styl jízdy, péče o vůz a dodržování předepsaných termínů údržby. Nicméně garantovaná životnost baterie vozu Škoda je osm let nebo 160 tisíc kilometrů. U vozů Enyaq iV a Enyaq Coupé iV je garantováno, že kapacita baterie po tuto dobu neklesne pod 70 % původní hodnoty.
Nastavení světlometů modelu Enyaq iV při servisní prohlídce.
Jaké jsou pravidelné servisní intervaly?
Servisní prohlídka vozu Enyaq iV je nutná po dvou letech. Tento interval platí pro většinu zemí, v některých státech se však může lišit podle místních předpisů.