Filigránským formulím sekunduje rustikální žlutá ŠKODA BUGGY. Automobilka s ní ovládla první tuzemský šampionát, pořádaný v roce 1971, a to v kategoriích do 1 000 cm³ i 1 150 cm³. BUGGY vznikla na bázi sériové řady Š 100/110 L. Vystavena je silnější verze s motorem Š 110 L Rallye. Upravená podvozková plošina nesla minimalistickou karoserii s trubkovými ochrannými oblouky. Kvůli omezeným kapacitám svého sportovního oddělení se však značka ŠKODA s autokrosem během sezony 1972 rozloučila.
ŠKODA BUGGY (druhá zleva)
V jediném exempláři vznikla ŠKODA SPIDER I, prototyp postavený v roce 1972 pro závody na okruzích a do vrchu. Hned v první sezoně s ním Jaroslav Bobek získal mistrovský titul ve skupině B5. Čtyřválec 1 771 cm³ řady 720 poskytoval výkon 154 k (113,3 kW), který i díky aerodynamické karoserii stačil k dosažení rychlosti 220 km/h. Zůstalo u jediného exempláře. Daleko většího rozšíření se dočkaly sedany ŠKODA 120 S, hojně používané nejen továrním týmem, ale také soukromými jezdci z tuzemska i ciziny.
Vývojovou řadu s motorem vzadu završuje verze ŠKODA 130 LR v úpravě pro skupinu B v automobilových soutěžích, nasazovaná na tratě v období 1985–1988. Dosáhla řady úspěchů, třeba na Rallye Acropolis, RAC Rallye, Rallye 1 000 jezer aj. Soutěžní verze čtyřválce 1 295 cm³ se dvěma karburátory Weber měla výkon až 136 k (100 kW), karoserii se podařilo odlehčit mj. hliníkovými kapotami a dveřmi či plastovými okny.
Depozitář ŠKODA Muzea v Mladé Boleslavi
Od roku 1989 už tovární tým disponoval modelem ŠKODA FAVORIT, moderní konstrukcí s motorem napříč u poháněných předních kol. Poté převzala štafetu ŠKODA FELICIA Kit Car 1 500 (1995–1997). Pro automobilové soutěže měla standardní blok motoru 1,3 l, ale speciální klikový hřídel pro zdvih pístů 78 mm místo 72 mm. Výkon postupně rostl ze 150 k (110 kW) na 166 k (122 kW) v roce 1996. V MS 1996 v automobilových soutěžích kategorie F2 obsadila značka ŠKODA třetí místo.
Po intermezzu s vozy OCTAVIA Kit Car vstoupila ŠKODA do nejvyšší kategorie, série WRC. ŠKODA OCTAVIA WRC (2001), exponát ŠKODA Muzea, je originálním soutěžním vozem posádky Schwarz–Hiemer z keňské Safari Rallye 2001. Třetí místo tehdy znamenalo nejlepší umístění týmu ŠKODA Motorsport v podniku seriálu MS. Vůz zaujme větší světlou výškou respektující terénní podmínky, předním ochranným rámem či sáním vyvedeným kvůli zvýšené prašnosti na střechu. Přeplňovaný čtyřválec DOHC 1 999 cm³ disponuje výkonem 300 koní (220,8 kW).
V sekci závodních speciálů nechybí ani ŠKODA FABIA WRC, který tu vzpomíná především na úspěchy sezon 2003 a 2004.
A prohlídku depozitáře končíme připomínkou nástupce jménem ŠKODA FABIA WRC (2003). Tento hatchback poháněl přeplňovaný čtyřválec 1 999 cm³/300 k (220,8 kW), hmotnost činila 1 230 kg, ručička rychloměru se zastavila až na 250 km/h. Exponát ŠKODA Muzea řídili v podnicích MS sezon 2003 a 2004 jezdci Auriol, Schwarz a Gardemeister. Poté byl přestavěn do specifikace Evo 2 a využíván týmem ŠKODA Motorsport k testování.