Kontrolky na palubní desce, piktogramy na tlačítkách, přístrojový štít, nebo to, jak vypadá a funguje uživatelské prostředí infotainmentu. To vše a mnohé další detaily musí někdo navrhnout. Ve ŠKODA AUTO to má za úkol mladý tým HMI designu, který vznikl zhruba před pěti lety. Dnes v něm pracuje osm lidí. Tým nenavrhuje ony samotné páčky, tlačítka nebo infotainment, ale to, jak jednotlivé prvky vypadají a reagují na uživatelské pokyny.
Designéři z HMI týmu ŠKODA AUTO s konceptem VISION iV
Téma HMI (human-machine interface), tedy rozhraní mezi člověkem a strojem, se začalo v automobilkách intenzivně rozvíjet až relativně nedávno s nástupem digitalizace, která přinesla posun od tradičních „budíků“ v kapličce a obligátního rádia. Toto rozhraní se totiž stává jednou z důležitých součástí identity značky. „Zároveň jsou oblasti uživatelského prostředí a uživatelské zkušenosti oblastmi s obrovským potenciálem inovace, můžeme zde tvořit budoucnost a pochopit potřeby uživatelů,“ říká Federico Fachini, vedoucí HMI designérů.
Infotainment SUV ŠKODA ENYAQ iV reaguje na zvyklosti a potřeby uživatelů.