ENYAQ vyjadřuje sílu i šetrnost. Jak vzniklo jméno pro nové SUV?
Model ENYAQ otevírá novou éru ve 125leté historii značky ŠKODA. A to nejen tím, že jde o první elektromobil ŠKODA postavený na plně elektrické platformě MEB, ale také novou rodinu modelových označení.
SUV vozy ŠKODA tradičně nesou název končící na písmeno Q a tuto tradici ctí – stejně jako modely KAMIQ, KAROQ a KODIAQ – i nová ŠKODA ENYAQ. Počáteční písmeno názvu nového modelu ovšem ukazuje, jak se tato tradice skloubí s érou eMobility. Právě na ni písmeno „e“ na začátku jména odkazuje.
Název ENYAQ také dokonale vystihuje charakter nového modelu. Základ pochází z irského jména Enya a znamená „zdroj života“. Ten pro změnu vyjadřuje sílu vozu ŠKODA ENYAQ, která jde ruku v ruce s temperamentem elektrického SUV a vášní pro inovace, které jsou s novinkou spojeny.
Samotné irské slovo enya má v jazyce ještě hlubší kořeny. Vychází z původního irského slova eithne, jehož význam se dá vyložit jako „esence“, „duch“ či „princip“. Tyto různé významy přitom umožní jméno nového modelu chápat v širších souvislostech.
Irský původ jména také pokračuje v tradici inspirace ke jménům z „drsných“ krajů. Ostatně už modely ŠKODA KAMIQ, KAROQ a KODIAQ se inspirovaly u jazyka Inuitů žijících v Grónsku a Kanadě a elektrické modely ŠKODA na platformě MEB budou svá jména hledat také v těchto severských končinách.
Alain Favey: Chceme eMobilitu přinést co nejvíce lidem
První plně elektrický vůz na platformě MEB je kategorie SUV – proč?
Jedná se o první model ŠKODA, který je od začátku vyvíjen jako elektromobil, což pro celou společnost představuje skutečný zlom. Rovněž chceme eMobilitu přinést co možná největší skupině zákazníků, a proto míříme do této nejoblíbenější třídy. Vozy segmentu A, do něhož ŠKODA ENYAQ patří, drží v Evropě největší tržní podíl. Karoserie SUV navíc u zákazníků zažívá obrovský nárůst obliby, především právě v segmentu A. Očekáváme, že tento trend bude v následujícím desetiletí pokračovat.
Alain Favey
člen představenstva ŠKODA AUTO zodpovědný
za oblast prodeje a marketingu
Proč je podle vás právě teď nejlepší doba uvést na trh plně elektrický vůz?
Snahy o omezování skleníkových plynů, rostoucí ekologický aktivismus a lidské konání, které škodí životnímu prostředí, mají na svědomí nové trendy. Lidé se čím dál víc snaží být v tomto směru co nejzodpovědnější. To kromě dalšího vede ke zvyšující se poptávce po elektromobilech, byť je jich na trhu zatím stále poskrovnu. Ve třídě, do níž s novým elektrickým SUV vstupujeme, ani nemáme přímého konkurenta. A tohle všechno nám dává obrovskou výhodu a příležitost hrát v tomto segmentu trhu významnou roli.