Auto je zábava i status
Jedním z výsledků její práce by mělo být i to, aby se úsměvy v čím dál větší míře objevovaly i na tvářích indických zákazníků značky ŠKODA. „Naše působení v Indii by mělo místním zákazníkům přinést vyšší hodnotu a produkt lépe navržený s ohledem na jejich potřeby. ŠKODA je v Indii už teď vnímána jako silná evropská značka s kvalitním designem. Díky nám zákazníci získají trochu indičtější verzi vozů ŠKODA, které už nyní mají velmi rádi,“ vysvětluje Liehrová.
Vozy ŠKODA si v Indii oblíbili díky jejich designu a zajímavým detailům stejně jako pro jejich praktické vlastnosti a bezpečnost. Z praktického hlediska pak musí oddělení designu řešit i pro Evropana nečekané detaily. Například klimatizace je v indických vozech opravdu stěžejní.
„Výdechy ventilace jsou důležité téma, musí vypadat bytelně a funkčně,“ říká Liehrová a doplňuje, že v indickém dusném vedru jede klimatizace uvnitř vozů neustále téměř naplno. „Na mě je pak v autě moc velká zima, já klimatizaci vypínám, ale Indové to tak mají rádi,“ směje se Liehrová.
Caroline Liehrová s vedoucím designu interiéru Norbertem Weberem a Kateřinou Vránovou, koordinátorkou Color & Trim ve ŠKODA Design
Zajímavým specifikem je i použití kůže. Zdálo by se, že ta hovězí je vzhledem k tomu, že je kráva v Indii posvátným zvířetem, autům na tamním trhu zapovězena. Ale tak tomu není. „Nesmí to být kravská kůže indického původu. Ale i tady je useň vnímána jako luxusní záležitost a zákazníci ji mají rádi,“ vysvětluje designérka překvapivý detail.