Od skic k vizím
Při práci na studii začínal malými skicami. „V malém měřítku je možné si rychle udělat představu o základních proporcích, neztrácíte čas s detaily, jde především o hlavní linky, které vozu dodávají identitu,“ popisuje svůj styl práce. Po sérii drobných skic na papíře přechází ke kreslení na tabletu. „Když máte základní linky, můžete začít s detaily. Ale první silná vize je nesmírně důležitá,“ vysvětluje Martin Leprince. První skici mu zabraly půl dne, další čtyři pak ladil ostatní detaily.
Přiznává, že třeba myšlenka s oním zahnutým a plovoucím sklem mu dala hodně zabrat. „Studoval jsem skleněné sochy a na jejich fotografiích a obrazech jsem vymýšlel, jak nakreslit 3D skleněný objekt tak, aby byl celek pochopitelný a vypadal realisticky. To mi zabralo hezkých pár dnů práce,“ přibližuje autor.
Při konzultaci své studie se šéfy oddělení designu se pak snažil držet se své původní vize. „V designu platí, že musíte naslouchat, pochopit vizi ostatních, ale zároveň si ponechat tu svou vlastní,“ tvrdí Martin. U jeho osobité moderní vize kabrioletu ŠKODA FELICIA se mu to zajisté podařilo na výbornou.