Při výrobě bioplynu však tento odpad nebo například mrkev či cibule poslouží dobře. „Na jaře, když byla velká omezení kvůli koronaviru, jsme měli i brambory původně určené pro jeden řetězec rychlého občerstvení,“ dodává Lukas Malaschofsky. Výrobna využívá i trávu posekanou v areálu nedalekého vídeňského letiště.
Model OCTAVIA je nabízen také ve variantě G-TEC s ekologickým pohonem na zemní plyn, která díky čistšímu spalování produkuje přibližně o 25 % nižší emise CO₂ než provedení s benzinovým motorem.
Všechen bioodpad pak putuje do obřích nádrží, kde se do nich pustí bakterie a začne se uvolňovat metan. Ten poté prochází čištěním, při kterém z něj například uhlíkové filtry nebo různé čisticí procesy odebírají znečišťující látky, třeba síru (na tu je metan bohatý, pokud vzniká například z cibule) nebo CO₂. Toto čištění má mnoho fází a stupňů a na jeho konci je bioplyn odpovídající normám pro veřejné plynovody a tankování do plynových automobilů.
Část takto vyrobeného plynu jde do čerpací stanice na okraji areálu, část do veřejného plynovodu. Roční produkce tohoto zařízení je 2 800 000 kilogramů bioplynu. To by stačilo na naplnění 161 569 nádrží nového modelu ŠKODA OCTAVIA G-TEC.
Na čištění nejde všechen metan, část ho míří do agregátu, který vyrábí 5 200 000 kW/h elektřiny ročně a teplo zásobující asi 70 domácností v okolí. Pomyslný přírodní koloběh nás vrátí i na samotný začátek celého procesu – materiál, který posloužil jako zdroj pro výrobu metanu, je následně použitelný jako hnojivo.