Jak dostat rozšířenou realitu do auta

Jak dostat rozšířenou realitu do auta

Rozšířená realita je už známá v chytrých telefonech a takových produktech jako Google Glass. Jaké má však možnosti na sedadle řidiče?

8. 2. 2016 Škoda svět INOVACE & TECHNOLOGIE KONEKTIVITA

Značka ŠKODA vítá novou technologii rozšířené reality a hledá způsoby, jak ji využít ke zlepšení zážitku z řízení. Prvními pravděpodobnými kandidáty jsou čelní sklo a okna. Všechny průhledné povrchy auta se budou jednoho dne používat k zobrazení informací o okolí a prostředí, zároveň se otevírají možnosti jejich využití jako obrazovek pro zábavní zařízení a komunikaci mezi vozidly. Na čelním skle a oknech by se mohly také zobrazovat navigační nástroje a upozornění.

V blízké budoucnosti se pravděpodobně objeví to, co šéf oddělení TF Engineering Karel Švábek nazývá „digitální kokpity“ – integrované přístroje, které zobrazují informace podle situace na silnici. „Obecným trendem je zobrazovat nejdůležitější informace v přímém zorném poli řidiče a právě tak fungují průhledové displeje ‚head-up displays‘“.

Primární je ovšem bezpečnost: v čase, kdy se řidič potřebuje plně soustředit na provoz, bude rozšířená realita nabízet pouze nejvýznamnější údaje, aniž by překážela ve výhledu.

Související články Na základě štítků: Asistenční systémy, vývoj