Motorářská tradice
Škoda Auto pokračuje v motorářské tradici, která v Mladé Boleslavi trvá již téměř jedno a čtvrt století. Historie vývoje a výroby spalovacích motorů v tomto městě totiž sahá až do roku 1899, kdy Václav Laurin s Václavem Klementem sestrojili svůj první bicykl s pomocným motorem. Už v roce 1905 pak firma Laurin & Klement představila svůj první automobil, Voiturette A, který byl poháněný firmou vyvinutým kapalinou chlazeným motorem o objemu 1 litru.
Voiturette A a její motor o objemu 1 litru
Až na výjimky pak vlastní agregáty automobilka používala do spojení s koncernem Volkswagen téměř výhradně. A ani toto spojení v roce 1991 motorářskou tradici v Mladé Boleslavi nepřerušilo, byť se pod kapotami vozů Škoda začaly objevovat i motory vyvinuté dalšími značkami koncernu. Škoda pokračovala ve vývoji vlastních agregátů a ty i nadále vyráběla.
Už v roce 1997 začala v Mladé Boleslavi výroba motoru 1.0 MPI, který značka dodávala i ostatním automobilkám koncernu. Z vlastního vývoje pocházel dnes již legendární agregát 1,2 HTP řady EA 111, tedy předchůdce aktuální řady EA 211. Za téměř 15 let výroby si tento tříválcový motor našel místo ve více než 3,5 milionu vozů všech koncernových objemových značek (vedle značky Škoda mezi ně patří také Volkswagen, SEAT, Cupra a Volkswagen Užitkové vozy).
Agregáty 1.2 HTP o různých výkonech se montovaly nejen do modelů Fabia a Roomster, ale i do dalších koncernových vozů VW Polo nebo Seat Ibiza.
Výroba motorů řady EA 211 začala v Mladé Boleslavi v roce 2012 novým typem 1,0 MPI. Krátce poté Škoda Auto převzala zodpovědnost za kompletní vývoj agregátů MPI pro celý koncern. V roce 2014 automobilka zprovoznila zbrusu nové motorové centrum, které jí dalo k převzetí zodpovědnosti za celou jednu rodinu motorů potřebné kapacity a špičkové technologie.