Motory pro každou příležitost
Nová FABIA bude k dispozici s pěticí moderních pohonných jednotek. „Všechny motory generace Evo nového vozu FABIA jsou ještě úspornější než motory předchozí generace. U motoru MPI, který byl vyvinut pro celý koncern Volkswagen a je vyráběn v České republice, se podařilo snížit spotřebu paliva a emise a zvýšit výkon o 4 kW,“ říká k nim člen představenstva ŠKODA AUTO zodpovědný za oblast technického vývoje Johannes Neft.
Tři pohonné jednotky mají objem jeden litr a tři válce, dva z nich jsou přitom agregáty rodiny TSI. Základní 1.0 MPI nabízí výkon 59 kW. Motory 1,0 TSI pak mají výkon 70 a 81 kW. Standardem je u motorů pětistupňová manuální převodovka, jen nejsilnější tříválec má převodovku šestistupňovou, nebo u něj lze zvolit sedmistupňový automat DSG. Ten je pak standardem pro nejsilnější motor z nabídky modelu, čtyřválec 1,5 TSI s výkonem 110 kW a technikou vypínání válců pro snížení spotřeby paliva, který se do prodeje dostane v průběhu letošního roku.
Ostatně spotřebu (a s ní i emise CO2) stlačila nová FABIA na technicky možné minimum. Přispívá k tomu i fakt, že navzdory nárůstu rozměrů prakticky nevzrostla hmotnost vozu (pomohla vysokopevnostní ocel v konstrukci), pomáhá samozřejmě i zmíněná špičková aerodynamika. Technická novinka v podobě lamel před chladičem, které lze v případě nižší zátěže uzavřít a zlepšit tak proudění vzduchu, přináší například v rychlosti 120 km/h úsporu ve výši 0,2 litru paliva na 100 kilometrů.
I díky tomuto pokroku se pak může nová FABIA chlubit tím, že její tříválcové motory nabízejí (dle cyklu WLTP) dojezd i přes 900 kilometrů na jedno natankování. Standardní nádrž o objemu 40 litrů lze totiž vyměnit za nádrž s objemem 50 litrů, což v kombinaci s 1,5 TSI se spotřebou 5,6 litru na 100 kilometrů nabízí skutečně zajímavé možnosti. U ostatních motorizací se spotřeba pohybuje v rozmezí 5,0 až 5,5 litru.