Testovací vozy a prototypy budoucích modelů mají zůstat co nejdéle nebo i napořád utajené. Někde se ale vyrobit musí. Nově k tomuto účelu oddělení Stavby prototypu a modelu slouží zbrusu nové pracoviště centra Technického vývoje v Mladé Boleslavi. V následujícím videu se jím exkluzivně můžete projít i vy:
Nová třípatrová budova je vlastně taková automobilka v automobilce. Pod jednou střechou se tu nachází sklad dílů, svařovna, lakovna, i konečná montáž vozu. Svařovna navíc dostala „rozšíření“ v podobě inovačního centra, které zkoumá nové spojovací techniky karosářských dílů. Součástí pracoviště jsou i zkušební válce s rychlostmi až 300 km/h.
„Vysoký stupeň automatizace umožňuje agilnější procesy a výrazně zvyšuje kapacitu pro stavbu zkušebních vozů a prototypů. Nová budova disponuje vybavením pro virtuální realitu a nabízí 168 pracovních míst a 13 zasedacích místností. Výroba vozů se pak soustředí na 14 tisících metrech čtverečních,“ popisuje vedoucí oddělení Stavby modelů a prototypů David Vaněk.
To vše snižuje nutnost prototypy nebo jejich části přesouvat, což šetří čas, náklady (mimochodem díky novému centru se neprojezdí na 1 800 litrů paliva ročně, což odpovídá pěti tunám emisí CO2), ale také se snižuje možnost, že by přeci jen mohl někdo nepovolaný utajovaný vůz spatřit nebo dokonce vyfotit. Za použití nejmodernější techniky jako jsou speciální roboti, 3D skenování, virtuální realita nebo laserová komora by tu teď pod přísným utajením mělo vznikat až 300 testovacích vozů a 120 prototypů ročně.
Jak prototyp vzniká si připomeňte v tomto videu: