Ladění ve větrném tunelu
„Samotný motor je usazen do kinematické soupravy, přes kterou se rotační pohyb přenáší na stěrače. Při vývoji se velký důraz klade na funkčnost a odolnost celého systému za nízkých a vysokých teplot a ve vysokých rychlostech. Všímáme si rovněž akustických projevů celého systému. Ten je dimenzován na bezproblémovou práci při teplotách od minus třiceti do plus sedmdesáti stupňů,“ popisuje Švejdar a dodává, že stírátka se testují na pět set tisíc cyklů. V běžném provozu je samozřejmě dobré měnit je mnohem dříve – odborník doporučuje alespoň každých šest měsíců.
Testování stěračů čelního skla
Když se začíná s vývojem nového modelu, definuje se design stěračové soupravy s ohledem na prostor, který lze využít, na okolní díly a samozřejmě i na design automobilu. V dalších fázích už vstupuje do hry dodavatel, který návrh převezme a přizpůsobí své technice. Testování pak probíhá souběžně ve vývoji automobilky i u dodavatele. Celý proces trvá zhruba tři roky.
Testování stěračů zadního skla
Chování stěračů se pečlivě a do nejmenších detailů ladí ve větrném tunelu. Parametry pohonu, zakřivení lišty, přítlak ramene, ale třeba i tvar spoileru lišty je nutné nastavit tak, aby například nedocházelo k jejímu podfukování, což by na skle zanechávalo nesetřené „fleky“ vlivem aerodynamiky. Velká péče se věnuje rovněž ideální souhře stěračů a ostřikovačů – to vše od stojícího vozu až do jeho maximální rychlosti. Z toho všeho je patrné, že originální stěrače se dost zásadně liší od těch univerzálních, které jsou většinou určené pro celou řadu různých modelů různých výrobců. Originální díly jsou naopak vyladěné pro jeden konkrétní model.