Elektrické výzvy
Nové modely ŠKODA od platformy MQB37, na níž je postavena například nová ŠKODA SUPERB, přinášejí nečekané možnosti i pro topnou soustavu. Řídicí jednotka u nejmodernějších vozů navíc bude dostávat informaci o počtu pasažérů podle zapnutých bezpečnostních pásů, čímž lze dosáhnout větší efektivity při vytápění i chlazení. Tato funkce bude důležitá hlavně u elektromobilů a plug-in hybridů, u nichž se z topení stává jeden z energeticky nejnáročnějších spotřebičů ve voze.
Elektromobily zase dostanou nový systém topení, který využívá ohřívací jednotku podobnou té u současných naftových motorů, pouze výkonnější. Výhodou je i absence dalšího média sloužícího k ohřevu, jímž je u vozů se spalovacími motory voda. Elektrický „přímotop“ ohřívá rovnou vzduch, který vychází z výdechů do kabiny, dalším přínosem je nečekaně rychlý přísun teplého vzduchu.
Není tedy pravda, že elektromobily netopí, naopak topí lépe a rychleji než vozy se spalovacím motorem. Zdroj tepla však představuje významný odběr z palubních akumulátorů, a tak je potřeba s teplem zacházet efektivně. S rozšiřující se infrastrukturou dobíjení a možnostmi připojení k zásuvce přes noc však elektromobily nabídnou možnost předehřát interiér nebo odmrazit skla, dokud jsou připojeny k síti, tedy bez zátěže palubních baterií a během jízdy již jen dohřívat dopředu příjemně temperovaný interiér.