Ve všech vozech značky ŠKODA se používají tři typy tlumičových systémů:
1. Základní konvenční tlumiče jsou většinou zastoupeny jako dvouplášťové, jednoplášťový tlumič využívá pouze nová ŠKODA FABIA na zadní nápravě a to pro normální a sportovní podvozek.
2. Nadstandardní „Dual Mode“ tlumiče s dvěma nastavitelnými režimy si může zákazník objednat jako příplatkovou výbavu pro modely ŠKODA SCALA a KAMIQ – jedná se již o tlumičový systém, kde mají tlumiče na pístnici o jeden průtokový ventil navíc, kterým olej při tlumení proudí v závislosti na tom, jestli je v autě zvolen sportovní, nebo normální jízdní režim. Součástí tohoto systému je i malá řídicí jednotka, ta dává impuls elektromagnetu, který otevírá nebo uzavírá průtok dodatečným druhým průtokovým ventilem, tím tedy snižuje nebo naopak zvyšuje útlumové síly a mění charakter jízdy z komfortního na sportovnější a naopak.
3. Adaptivní tlumičový systém DCC je momentálně nejpokročilejší tlumičová technologie, kterou si zákazníci mohou ve vozech ŠKODA přiobjednat. Tento systém se neskládá pouze z tlumičů, ale také z tří akcelerometrů, tří senzorů zdvihů kola a komplexní řídicí jednotky, která dále získává informace a signály z ostatních jednotek vozu, jako je např. jednotka motoru, ESC a převodky řízení. Součástí každého z DCC tlumičů je sofistikovaný elektromagnetický ventil, který se na základě vývojářem nastavených parametrů v milisekundách otevírá a zavírá, čímž snižuje nebo zvyšuje průtok oleje v tlumiči v závislosti na aktuální jízdní situaci a zvoleném režimu jízdy. Tyto parametry jsou tedy závislé na vstupních signálech, jako je rychlost vozu, zrychlení karoserie, její klopení a klonění, celkové zatížení vozu, poloha plynového pedálu, natočení volantu apod.