Digitalizace, konektivita a nové služby související s mobilitou patří mezi základní pilíře Strategie 2025. Výraznější zapojení digitálních technologií do činnosti automobilky je hlavním cílem loni založené ŠKODA AUTO DigiLab. V této ideové dílně kreativní týmy zkoumají a tvoří nové obchodní modely. ŠKODA AUTO DigiLab vyvíjí moderní metody a formy práce i ve spolupráci s externími partnery, mezi něž patří globální technologické start-upy, digitální akcelerátory, univerzity a rovněž inovativní firmy (korporace i menší společnosti).
Velký důraz přitom klade na kooperaci s jinými dílnami budoucnosti v rámci celého koncernu VW tak, aby mohly výměny zkušeností a jejich výsledky využívat i ostatní koncernové značky. „Chceme budovat nové digitální obchodní modely, produkty a služby,” říká vedoucí ŠKODA AUTO DigiLab Jarmila Plachá. „Nemusíte přece nutně vlastnit auto, abyste byli mobilní. Chceme se proto soustředit na různá řešení mobility ušitá na míru potřebám zákazníka.”
PROJEKTY ŠKODA AUTO DIGILAB
Momentálně laboratoř zpracovává více než 40 globálních digitálních nápadů a projektů, jejichž potenciál nyní ŠKODA AUTO vyhodnocuje. Jde jak o globální start-upy, u nichž se zvažuje, nakolik lze inovativní a fungující řešení využít pro své zákazníky, ale i projekty postavené jako nové obchodní modely ve spolupráci s dalšími partnery. Zaměřuje se na řešení související s mobilitou, například Mobilitu s péčí, Spolujízdu a Smartparking.
MOBILITA S PÉČÍ
ŠKODA AUTO DigiLab kombinuje mobilitu, péči a sociální sítě. Představte si, že se potřebujete postarat o svou rodinu, ať už o prarodiče nebo o děti. Potřebujete být mobilní, tj. odvézt je k lékaři nebo na kroužky, ale zároveň musíte zařídit něco důležitého v práci. Jedním řešením je využití taxislužby, jenže svěříte své blízké neznámému taxikáři? Řešením je platforma, která umožňuje využít službu „mobilita s péčí”, v níž si zadáte, kam a koho potřebujete odvézt, a „řidič-pečovatel” vše zařídí. A kdo je tím řidičem-pečovatelem? Vlastník auta, privátní osoba, která prošla speciálním tréninkem k poskytování péče. Může se jím stát kdokoli, kdo se přihlásí a zaškolí. Po zadání poptávky si vyberete z nabídky řidičů-pečovatelů (dle jejich hodnocení a doporučení od lidí, kteří již službu využili) a zaplatíte za čas, v němž daný pracovník pečuje o vaše blízké.