Fakta o modelu OCTAVIA COMBI
• Výstavní premiéru měl vůz 11. září 1960 na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně, rok po zahájení výroby tříprostorového tudoru ŠKODA OCTAVIA.
• Výroba probíhala v letech 1961–1971 výhradně v Kvasinách, montáž v řadě zahraničních závodů: na Islandu, v Pákistánu, Indonésii, Chile nebo Turecku.
• Celkem oficiálně vzniklo 54 086 kombíků, velká část putovala na export. Poslední vůz vyjel z Kvasin 21. prosince 1971.
• Vůz je velmi kompaktní: 4065 × 1600 × 1430 mm, ovšem o to víc prostorný. Udávaný objem prostoru pro náklad činil 690 l, v dvoumístném uspořádání vzrostl na 1050 l.
• Jen třídveřová karoserie zaujala dvoudílnými výklopnými dveřmi vzadu. Rezerva měla vlastní prostor pod dnem zavazadelníku, a byla tak přístupná i s plně naloženým kufrem.
• K pohonu sloužil slavný čtyřválec OHV o objemu 1,2 l a výkonu 47 k, od roku 1969 posílený na 51 k. Nejvyšší rychlost činila 115 km/h, spotřebu udával výrobce 8,6 l/100 km. Stejný motor poháněl další desítky let dodávku ŠKODA 1203 (a jejího slovenského nástupce), původ robustní jednotky přitom sahá do roku 1938 k modelu POPULAR.
• Kromě osobního kombi existovala i užitková verze se zaslepenými zadními okny.
• V roce 1965 přichází modernizace: vůz dostává černý volant a sluneční clony nebo zrcátka z moderního modelu 1000 MB. Vylepšena je hluková a tepelná izolace interiéru a přibyl ostřikovač čelního skla.
• Od roku 1968 má vůz sklápění opěradel zadních opěradel nejen vzad, ale i vpřed. Cena činí 44 500 Kčs.
• O rok později přichází zásadnější sdílení součástek s ostatními modely, nový přístrojový štít z modelu 1000 MB, obdélníkové zadní svítilny z vozu ŠKODA 100 a zrušení praktického dvojitého dna, které ukrývalo samostatně přístupnou rezervu. Záď je ovšem díky tomu tužší.
• Jméno OCTAVIA posloužilo v roce 1996 pro první vůz ŠKODA vyrobený od začátku jako moderní výsledek spolupráce s koncernem VW. Z Octavie se stal nejprodávanější vůz v historii značky, dosud se jej vyrobilo téměř 7 milionů kusů všech generací.
• Na konci loňského roku se představila již čtvrtá novodobá generace, nezvykle nejdříve právě jako kombi.