Motorové opojení
Na podzim 1896 se Václav Klement vydal do Paříže, tehdejší světové metropole motorismu, odkud pro inspiraci přivezl primitivní „motocykletu“. Jezdila, jen když se jí zachtělo, k hlavním slabinám patřil nepraktický motor umístěný nad poháněným předním kolem. Není divu, že si Laurin při zkušební jízdě vyrazil přední zuby. Nicméně výsledkem jeho následných pokusů byla koncepce moderního motocyklu, jaká se používá dodnes.
Píše se rok 1904 a výrobní prostory v Mladé Boleslavi jsou osvětlovány jak slunečním svitem, tak výkonnými obloukovými lampami. Ty pracují na podobném principu jako elektrická svářečka.
V památnou sobotu 18. listopadu 1899 se hned dva modely „motorových dvoukolek“ L&K typů A a B představily v Praze novinářům. Klement je agilně nabízel doma i v cizině, díru do světa udělal zajištěním objednávky na 150 strojů od renomovaného londýnského obchodníka Henryho Hewetsona. Byznysmana přesvědčil, že ke zvládnutí laurinky postačí tříminutové zaškolení. Klement z Albionu přivezl zakázku, která desetinásobně převyšovala tehdejší roční produkci mladoboleslavské firmy. Už o čtvrt roku později navíc dorazily další objednávky z Německa. Zákazníci tak reagovali na 1. cenu a zlatou medaili, kterou motocykl L&K ve své kategorii získal na mezinárodní výstavě ve Frankfurtu nad Mohanem.
Vlevo na snímku stojí před továrnou jeden z prototypů automobilu. Hadicovité potrubí mezi předními koly je chladič motoru.
V téže době, tedy během léta 1900, vyrukovali Lauriňáci slevami na své bicykly i motocykly, a zároveň ve slavnostním průvodu Prahou zazářil prototyp jimi připravovaného automobilu. Pravda, k cíli bylo ještě daleko, čtřykolku zatím smontovali z motorkářských dílů, místo volantu měla řídítka a šofér seděl na bidýlku za spolujezdcem.
V neděli 1. červenec 1900 uspořádali cyklisté slavnostní průvod Prahou. U karlínské Invalidovny vzbudil pozornost „quadricykl“ Laurin & Klement, čtyřkolka s benzinovým motorem. Po pěti letech a sérii prototypů následoval první automobil L&K Voiturette A.
Smršť úspěchů a inovací ovšem pokračovala. V červnu 1901 se Laurinka postavila světové konkurenci ve vražedných podmínkách závodu z Paříže do Berlína, brzy sbírala v okolních zemích jeden vavřín za druhým. Sezónu 1904, kdy už podnik vyráběl motocykly o jednom, dvou a dokonce i čtyřech válcích (jako jedna z prvních továren na světě), s motory chlazenými vzduchem či vodou, uzavřela značka L&K bilancí 56 prvních plus 59 druhých a třetích cen ze 64 motoristických podniků, jichž se podnik v letech 1903-1904 zúčastnil. Není divu, že licenci na motorky Slavia zakoupila německá továrna Seidel&Naumann, zaměstnávající 2 800 osob proti 310 v Laurince. Výsledkem byly motocykly Germania.
V březnu 1904 demonstroval na vídeňské výstavě vyspělost firmy L&K jeden z prvních čtyřválcových motocyklů na světě, typ CCCC objemu 735 cm3.