Nabíjení během oběda
„Při podobných zakázkách vždy zohledňujeme celkové náklady vlastnictví, což znamená, že bereme v úvahu všechny faktory, které hrají roli po celou dobu provozu: odkupní cenu na konci životnosti, spotřebu paliva a náklady na údržbu. Jde nám o hospodárné využívání zdrojů. Kromě toho jsou zde aspekty, jako je bezpečnost, komfort a konstrukční vlastnosti. Z hlediska nákladů vychází nejlépe elektromobil. V případě vozu Enyaq iV, který byl nakonec vybrán, rozhodovalo velkorysé množství prostoru, stejně jako bezpečnostní prvky a design,“ vysvětluje manažerka vozového parku společnosti Tonia Vogtová.
Z dvanácti zvažovaných značek padla volba na Škoda Auto.
Společnost Avesco má ve vozovém parku také několika aut, která si mohou rezervovat a využívat všichni zaměstnanci pro úkoly podle potřeby. Do roka či dvou hodlají i u těchto sdílených vozidel přejít na elektromobily. U servisních vozidel, která společnost obměňuje každých sedm let, rovněž zvažují využití elektromobilů.
Jízdu s plně elektrickým vozem Škoda si nenechal ujít ani generální ředitel Sutter: „Testoval jsem Enyaq iV tři týdny. Chtěl jsem se přesvědčit o jízdních vlastnostech, chování a dojezdu a dospěl jsem k závěru, že zážitek z jízdy je opravdu přesvědčivý. Jízda je pohodlná, uvnitř je dostatek místa a dojezd je více než dostatečný. Během testování jsem si osvojil takový trik: pokud mě ten den čekala dlouhá jízda kolem 400 kilometrů, zajel jsem na oběd tam, kde mají nabíjecí stanici,“ usmívá se.