Když jsou možnosti osobního setkávání omezené tak jako letos, nezbývá než se přesunout do online prostředí. Například v podobě ŠKODA CON – virtuální konference pro studenty, která do automobilky letos na jaře lákala mladé talenty.
Jen je třeba si zvyknout, že místo exkurzí se vše odehraje virtuálně a že z náborářů jsou teď avataři. V online prostředí pak loukami a lesíky, které obklopují hory, krouží desítky takových avatarů – někteří patří právě zaměstnancům, kteří představují svůj obor. Jiní studentům, které zajímá, co mohou čekat od práce nebo talentových programů ve ŠKODA AUTO.
Skupinky avatarů postávají u obrazovek, na kterých se promítají přednášky a informace o projektech z oblasti Výroby a logistiky, Technického vývoje, IT nebo Prodeje a marketingu. Sem tam postavičky chatují, mávají si nebo předvedou nějaký trik – od hiphopového tanečku až po vzdušný polibek. Případně zamíří do žlutého kruhu, který symbolizuje místo pro videochat, ve kterém může každý odhalit svou tvář. U jednotlivých sekcí vždy čeká avatar relevantního odborníka z řad automobilky, který odpovídá na dotazy.
„ŠKODA CON pro vysoké školy jsme pořádali už loni na podzim, ale prostředí mělo daleko méně stanovišť. K dispozici bylo osm přednášek, letos v březnu už patnáct,“ říká Tereza Kozáková, která má ve ŠKODA AUTO na starost eventy pro školy. Ve ŠKODA CON si vybrala avatara v podobě agenta DEA (amerického Úřadu pro potírání drog), který spolu s dalšími trainees vyčkával u stánku Trainee programu a lákal kolemjdoucí, aby si o tomto absolventském programu zjistili více.
Březnový ŠKODA CON alespoň částečně nahradil kariérní veletrhy a konference, kterým pandemie nepřála, a zúčastnilo se ho 583 studentů, pedagogů a přednášejících. Dubnový se pak věnoval středoškolským studentům. Virtuální svět ŠKODA CON vznikl na platformě Confer-o-Matic, která nabídla online 3D zážitky z pohodlí domova.