Úsporný a bezpečný obr
Navzdory své prostornosti a vysoké užitné hodnotě dokázal být SUPERB i velmi úsporný, zvláště pokud zákazník zvolil základní turbodiesel 1.9 TDI/130 k (96kW) s normovanou spotřebou 5,7 l na 100 km. Nejvýkonnější ze vznětových jednotek měla šest válců, šlo o motor 2.5 TDI/155 k (114 kW) dodávaný se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou. Oba šestiválce nabízely také komfortní alternativu, pětistupňovou automatickou převodovku Tiptronic.
První novodobá generace modelu ŠKODA SUPERB (2001)
ŠKODA SUPERB obohatila nabídku české značky také o řadu bezpečnostních prvků: brzdová soustava dostala standardní protiblokovací systém ABS a elektronickou uzávěrku diferenciálu EDS, zvláště v případě turbodieselů se značným točivým momentem přišel vhod protiprokluzový systém ASR. Šestiválce měly už v základní ceně elektronický stabilizační systém ESP s brzdovým asistentem.
Karoserie sedan chránila pětici pasažérů nejen svojí tuhou konstrukcí, ale také čtveřicí standardně dodávaných airbagů – konkrétně dvou čelních vaků a k tomu dvojici bočních u předních sedadel. Airbagy pro ochranu hlav cestujících v obou řadách sedadel byly již tehdy nabízeny za přijatelný příplatek. K dispozici byly také třeba bi-xenonové světlomety s ostřikovači, náročné pasažéry rozmazlovalo mimo jiné elektrické nastavování i vyhřívání předních sedadel, samočinná klimatizace Climatronic nebo navigační systém s už tehdy barevným displejem.