Prezentace v bývalé bance nebo v online světě?
Práce designových logistiků je o to komplikovanější, že se mnohdy s modely manipuluje na nezvyklých místech. A i když se auto připravuje na prezentaci „jen“ v domácím prostředí v Mladé Boleslavi nebo na firemním polygonu, i tak to nemusí být jednoduchý úkol. „Někdy připravujeme na jednu prezentaci třeba sedm modelů a to je pro náš jedenáctičlenný tým už dost práce. Rekordem je loňská akce na polygonu, pro kterou jsme najednou chystali 21 různých modelů, to už byla hodně složitá operace,“ vysvětluje Morávek.
Výzvou jsou veřejné prezentace modelů, které se často konají na neobvyklých místech. „Vystavovali jsme například v pražské výstavní síni Mánes, ale také v budově bývalé banky na akci věnované designu,“ dává Morávek příklad. Na takových místech, která nejsou na manipulaci s automobily vůbec připravena, je celá akce skutečnou výzvou. „Musíme tam auta samozřejmě dopravit, ale to je třešnička na dortu. Někdy je potřeba kompletně vymyslet, jak bude vůz na daném místě prezentován a jak ho tam vlastně dostaneme,“ říká Morávek. V budově bývalé banky v centru Prahy bylo například nutné ubourat a následně po skončení výstavy zase uvést do původního stavu část vstupního portálu, kudy vozy najížděly dovnitř.
Vše je třeba dobře změřit a nastavit – při vystavení designového modelu hrají roli i milimetry.
„Často je to manipulace skutečně na centimetry,“ popisuje Morávek. Řidič modelu (ať už sedí uvnitř, nebo ovládá vůz na dálku) tak v takových případech nemanipuluje s vozem sám, k dispozici má i další kolegy, kteří mu pomáhají. „Z modelů je často špatný výhled, nemají kamery a další vybavení, navíc jsou jejich proporce pro nás vždy nové,“ vysvětluje, proč je „jízda“ s modely tak náročná. „V našem týmu máme ty nejlepší řidiče ve ŠKODA AUTO,“ chválí Morávek kolegy.
Každé představení má svá pravidla – od prezentace vedení společnosti, novinářům či veřejnosti.
Úplně bez nervů nejsou ani prezentace na autosalonech. Ty většinou probíhají v zahraničí a to si mimo jiné žádá spoustu administrativy. I tu vyřizuje tým pro podporu designových prezentací. „U autosalonů je největší výzvou čas, na modelech se pracuje doslova do poslední chvíle a to při přepravě nedává moc prostoru pro zdržení,“ vysvětluje Morávek.