Pootočte klíčkem!
Skutečný milník v dějinách startování vozů Škoda reprezentuje „Embéčko“, od roku 1964 vyráběný model Š 1000/1100 MB. Řidič vylovil z kapsy sadu klíčů, jedním si odemkl dveře a jiný zasunul do spínací skříňky. Ta se z přístrojové desky přesunula na sloupek volantu. Navíc se pootočením klíčku do další polohy spustil startér. Jednoduchý pohyb, na jaký se nezapomíná.
Škoda 1000/1000 MB v první polovině 60. let přinesla startování na klíček.
Koncepce škodovek s motorem vzadu, vyráběných až do počátku 90. let, přinesla i nezvyklou polohu sytiče na podlaze. Napřímilo se tak spojení jeho páčky s karburátorem, ať už lankem, nebo ocelovou strunou. Samočinný sytič, díky němuž odpadla dříve rutinní procedura spojená se studenými starty, se objevil krátce u Š 1000 MB a potom znovu až s modelem Favorit, tedy po roce 1987.
Podstatným vývojem prošly také klíčky. Původně bývaly jednoduché, tedy snadno padělatelné a zaměnitelné. Ploché „bošáky“ (podle dodavatele příslušenství Bosch) v nouzi nahradil i šroubovák. Později se používal jednostranný klíček, takže si za tmy musel řidič hmatem ověřit, v jaké poloze jej zasunout do spínací skříňky. V 90. letech se vrátily klíčky oboustranné, navíc mnohem lépe zabezpečené. Počínaje modelem Felicia (1994) v něm nechyběl imobilizér, elektronické zařízení bránící nastartování motoru po vložení nesprávného klíče. Velmi praktickou inovací se v roce 1999 u vozu Fabia stal přechod na sklopné klíče, které už netrhaly kapsu.