Pick-up YETI
Teprve před nedávnem tak například automobilka odhalila, že na přelomu let 2012 a 2013 připravila prototyp pick-upu odvozený od modelu YETI. Užitkové provedení je konstrukčně neobvyklé. „Přední část byla v podstatě beze zbytku převzata ze sériového modelu YETI, zadní platforma, včetně nápravy, odpružení a zavěšení, pocházela z Volkswagenu Caddy Max. Panely karoserie v zadní části samozřejmě ušili designéři na míru tomuto provedení,“ říká Martin Kadlec z Centra vývoje zkouškových karoserií ŠKODA AUTO, který se na vývoji pick-upu podílel.
ŠKODA YETI Pick-up
Výsledkem byl velmi praktický pick-up vybavený motorem 2,0 TDI o výkonu 125 kW s pohonem 4 × 4. Zatímco klasický YETI měřil na délku 4 223 mm, pick-up dosahoval délky 4 876 mm, přičemž většina z tohoto navýšení šla na vrub prodlouženému rozvoru (z 2 578 mm na 3 006), část i protaženému zadnímu převisu (985 vs. 768 mm). Ložná plocha měla rozměry 1 936 × 1 170 mm a korba byla na poměry kompaktních pick-upů nezvykle hluboká: 625 milimetrů. To bylo dáno tím, že základem byl vůz SUV vyšší konstrukce než u běžných kompaktních pick-upů. Jakkoli byl výsledek praktický, sériové výroby se nakonec nedočkal.
V roce 2013 se YETI po modernizaci prosadil také na čínském trhu.