Z ruchu Istanbulu na venkovské silničky a zpět

Z ruchu Istanbulu na venkovské silničky a zpět

Společnost Abdi İbrahim je špička v tureckém farmaceutickém průmyslu. Dbá navíc na kvalitu a inovace. Tisíce vozů Škoda v její firemní flotile jsou toho důkazem. Podívejte se, jak si vedou v nejen v Istanbulu.

26. 10. 2023 Škoda svět

Vozový park Abdi İbrahim je rozsáhlý. Provozuje 2 700 vozů Škoda, které jezdí na celém území Turecka. „Spolupráce začala v roce 2020 a navazuje na naši dnes už dvanáctiletou spolupráci s koncernem Volkswagen. A s potěšením můžeme říct, že naše cesta se značkou Škoda bude pokračovat nejméně další tři roky,“ říká Deniz Daver, viceprezident za oblast Lidé a kultura a člen představenstva.

3-Photoshoot-15_15dcc9f3Abdi İbrahim je špička v tureckém farmaceutickém průmyslu.

„Naši oblastní obchodní zástupci využívají modely Škoda Scala především k návštěvám nemocnic, lékařů a lékáren. A naši regionální manažeři využívají modely Škoda Superb,“ vysvětluje typický scénář využití vozů Ufuk Güler, ředitel nákupu. Vzhledem k intenzivnímu používání a nárokům řidičů jsou tyto vozy Škoda Scala speciálně vybaveny prvky, jako je 8palcový displej infotainmentu a přední i zadní parkovací senzory s parkovací kamerou.

1-Spokespersons-Ufuk-Guler-Procurement-Director-copy_c80179efUfuk Güler
ředitel nákupu společnosti Abdi İbrahim

Reprezentují na silnicích 

Proč si turečtí farmaceuti vybrali právě české automobily? „Naše prodejní aktivity vyžadují vozy, které vydrží intenzivní městský provoz a nezaskočí je proměnlivé podmínky na silnicích. Zejména Škoda Scala se stala oblíbeným vozem našich mladších zaměstnanců ve věkové skupině 25–35 let. Kromě robustnosti a jízdního komfortu sledujeme také další faktory: zůstatkovou hodnotu a průměrnou spotřebu paliva, roli také hrají faktory jako to, že importér nám dokáže nabídnout speciální ceny. Faktorem jsou rovněž dodací lhůty. Kombinací těchto kritérií s dalšími ekonomickými ukazateli získáme přehled celkových nákladů na vlastnictví, podle něhož se řídíme při rozhodování během výběrového řízení,“ vysvětluje Daver.

6_7fa19c45Abdi İbrahim provozuje 2 700 vozů Škoda, které jezdí na celém území Turecka.

Viceprezident farmaceutické společnosti Deniz Daver zdůrazňuje význam, jaký má pro společnost Abdi İbrahim značka vozidel, v nichž její lidé jezdí: „Při práci klademe důraz na vysokou kvalitu, spolehlivost, inovace a přidanou hodnotu pro život. Vozidla, která si vybíráme, stejně jako Škoda, tyto hodnoty odrážejí. Auta totiž nevnímáme jenom jako dopravní prostředky — reprezentují Abdi İbrahim na silnicích. Naší nejvyšší prioritou zůstává bezpečnost a pohodlí našeho prodejního týmu. Specifikace a vlastnosti vozidel hodnotíme prostřednictvím komise, jejíž součástí je i nejvyšší vedení společnosti, a zajišťujeme tak, aby náš vozový park odpovídal slibům naší značky.“

1-Spokesperson-Deniz-Daver-VP-of-People-and-Culture_Executive-Board-Member-copy_26d24b2dDeniz Daver
viceprezident za oblast Lidé a kultura a člen představenstva společnosti Abdi İbrahim

Abdi İbrahim

Společnost Abdi İbrahim vznikla v roce 1912 v Istanbulu a je lídrem tureckého farmaceutického průmyslu. Od svých skromných začátků v malé lékárně společnost úspěšně a dynamicky rostla a nyní působí v sedmnácti zemích a vyváží na více než sedm desítek trhů. Její snaha o dokonalost je patrná z rozmanitého produktového portfolia, které zahrnuje téměř 250 značek a více než pět set výrobků. Ústředním tématem společnosti Abdi İbrahim jsou inovace. Díky prvnímu akreditovanému centru pro výzkum a vývoj v oboru, nejmodernějším výrobním zařízením a strategickému partnerství se švýcarskou společností OM Pharma společnost neustále posouvá hranice, jichž lze ve farmacii dosahovat. Další oblastí, jíž se firma věnuje, je udržitelnost. V roce 2020 se stala první tureckou farmaceutickou společností, která využívá sto procent elektřiny z obnovitelných zdrojů. Ambiciózní cíl? Do roku 2030 chce být uhlíkově neutrální a zároveň se do roku 2025 zařadit mezi stovku největších farmaceutických společností na světě.

Žhavé téma i mezi tureckými společnostmi je také elektrifikace vozového parku. Jak Daver naznačuje, zatím panuje spíš opatrný optimismus, hlavně vzhledem k pomalu se rozvíjející místní infrastruktuře. „Rádi bychom během příštích tří let měli část flotily na elektrický pohon. S tím, jak se bude postupem času zlepšovat infrastruktura pro elektromobily, očekáváme nárůst počtu tohoto typu vozidel v našem vozovém parku. Tato transformace však bude postupná a promyšlená.“

5_a8d34588Oblastní obchodní zástupci využívají modely Škoda Scala.

Jak se vám řídí vozy Škoda? 

Utku Küçük – lékařský zástupce

„Jízda vozem Škoda Scala je skvělý zážitek. Nejenže se v ní snoubí elegance se sportovním designem, ale komfort, který nabízí, je podle mne bezkonkurenční. Pohybovat se v úzkých uličkách, zejména v hektickém tureckém provozu, bývá docela náročné. Díky asistenčním systémům je ale jízda bez námahy. Promyšleně navržené odkládací prostory, nastavitelné multifunkční sedadlo řidiče a opěrka rukou, to všechno mi dává super zážitek z jízdy. Líbí se mi i tichý chod zážehového motoru, nový volant a tempomat. Jako lékařský zástupce často cestuji s prestižními klienty. Scala nejen splňuje, ale i překračuje vysoké nároky na bezpečnost a pohodlí, které mám, a reprezentuje mě i mou společnost v tom nejlepším světle.“ 

Utku Küçük – lékařský zástupce


Merve Kuğuová – regionální manažerka pro oftalmologii

„V současnosti jezdím modelem Škoda Superb. Jeho funkce berou ohled na řidiče, zjednodušují každodenní úkoly a dělají z každé jízdy opravdové potěšení. Jezdit v tureckém provozu, zejména v rušném velkoměstě, jako je Istanbul, není hračka. Doprava může být až ohromující, hustá a složitá, ale uprostřed toho všeho vyniká krása Istanbulu. A s vozem Škoda Superb se protloukání tímto krásným chaosem mnohem líp zvládá.“

2-Skoda-Users-Merve-Kugu-1-copy_5c04233d

4_cc3d6469Flotila bude v budoucnu procházet transformací — Abdi İbrahim chce být do roku 2030 uhlíkově neutrální.