Nakolik v Indii rezonuje téma elektromobility? Liší se názory od jiných částí světa?
Indie klade na elektromobilitu velký důraz. Indická vláda prosazuje zavedení elektromobilů, aby zajistila čistší životní prostředí a zároveň snížila potřebu dovozu ropy. Cílem je dosáhnout do roku 2030 třicetiprocentní podíl elektromobilů na produkci nových vozů. Zájem o elektromobily se v posledních několika letech výrazně zvýšil a na indickém trhu osobních vozidel by mohla elektroauta dosáhnout přibližně patnáctiprocentního podílu. Aby vláda dosáhla svých cílů, motivuje jak dodavatele, tak zákazníky.
Škoda Kushaq v náročném indickém provozu
Co plánujete ohledně elektromobilů v Indii?
Oceňujeme nadšení Indie pro elektromobily. Luxusní elektromobily naší skupiny — Audi e-tron a Porsche Taycan — se v Indii již prosazují. Jako jedni z prvních jsme se v oblasti luxusních elektromobilů také snažili řešit problémy s infrastrukturou a představami zákazníků. V celosvětovém měřítku skupina Volkswagen rychle investuje do oblasti eMobility a Indie z toho bude také těžit. Koncern se připravuje na to, že ve správný čas uvede v Indii další modely elektromobilů v závislosti na vývoji trhu a na tom, jak rychle se bude vyvíjet ekosystém, protože chceme hrát významnou roli v růstu indického trhu s elektromobily.
Naše značky Škoda a Volkswagen vyhodnocují možnost uvedení elektromobilů do Indie a společně na tomto plánu pracují. Experimentálně testujeme vozy Škoda Enyaq iV a Volkswagen ID.4. V současné době uvažujeme o vstupu na trh prostřednictvím dovozu elektromobilů, na základě růstu objemu a přechodu k místní montáži některých produktů a nakonec k přechodu na místní výrobu pro objemový segment.
Jaké máte plány s automobily se spalovacími motory? Jak důležité jsou pro Indy? Hodláte je zachovat a jak dlouho?
Naše MQB-A0-IN je modulární platforma s řadou možností, které chceme v průběhu let rozvíjet. Indie je trh, který by měl dále růst, a oživení po pandemii je velmi slibné. Zvláštností Indie je, že na rozdíl od jiných mezinárodních trhů, které zaznamenaly zrychlený přechod z vozů se spalovacím motorem na elektromobily, my v Indii budeme svědky jakéhosi paralelního růstu jak vozů se spalovacím motorem, tak elektromobilů. Přechod na elektromobily zde bude probíhat také rychleji, ale základna bude menší. Vysoké jednociferné tempo růstu lze však očekávat i u vozidel se spalovacím motorem. Naším cílem je těžit z obou dvou růstových příležitostí.
Škoda Slavia a Škoda Kushaq na svých cestách Indií