› Široká nabídka motorů s výkonovým spektrem od 59 kW (80 k) do 110 kW (150 k)
› Všechny motory patří do nové generace Evo koncernu Volkswagen
› Dojezd s 50l nádrží činí více než 950 km
Nová ŠKODA FABIA nabízí čtyři úsporné benzinové motory. ŠKODA AUTO tak v porovnání s předchozím modelem rozšiřuje paletu pohonných jednotek. Mnohem širší než dosud je také výkonové spektrum, které sahá od 59 kW (80 k) do 110 kW (150 k). Všechny motory patří do nové generace Evo koncernu Volkswagen. Většina z nich také nabízí kombinovanou spotřebu zhruba 5 l/100 km v režimu WLTP. Díky tomu je nová FABIA až o 10 % úspornější než její předchůdce. V kombinaci s 50l nádrží, která je k dispozici na přání, tak činí dojezd více než 950 km.
Paleta pohonných jednotek nového vozu ŠKODA FABIA zahrnuje benzinový motor MPI s vícebodovým vstřikováním paliva a tři motory TSI s přímým vstřikováním. Novým základním motorem je tříválcový motor 1,0 MPI o výkonu 59 kW (80 k). V porovnání s předchozím modelem vzrostl výkon o 4 kW (5 k). K přenosu hnací síly na přední kola slouží nová pětistupňová manuální převodovka a motor splňuje aktuální emisní normu Euro 6d.
Motory 1,0 TSI s inovativní vrstvou nanášenou pomocí plazmy
Oba tříválcové motory 1,0 TSI generace Evo mají inovativní vrstvu nanášenou pomocí plazmy. Prášková vrstva o celkové tloušťce pouhých 150 mikrometrů (0,15 milimetrů) nanášená na vložky válců snižuje vnitřní tření a tím i spotřebu paliva a emise. Díky lepšímu rozdělení a lepšímu odvodu tepla ve spalovacím prostoru také optimalizuje tepelné namáhání motoru. Motor 1,0 TSI o výkonu 70 kW (95 k) nabízí pětistupňovou manuální převodovku. Silnější verze o výkonu 81 kW (110 k) se pojí s šestistupňovou manuální převodovkou. Všechny čtyři pohonné jednotky jsou nabízeny standardně se 40l palivovou nádrží. V případě 50l nádrže, která je k dispozici na přání, disponuje FABIA při kombinované spotřebě, která činí zhruba 5 l/100 km, dojezdem více než 950 km v režimu WLTP. Na přání je motor 1,0 TSI o výkonu 81 kW (110 k) k dispozici také se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG.
Nová vrcholná motorizace o výkonu 110 kW (150 k)
Čtvrtá generace vozu ŠKODA FABIA nabízí novou vrcholnou motorizaci. Čtyřválcový motor 1,5 TSI má výkon 110 kW (150 k) a je standardně vybaven sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Tento motor, který využívají také ostatní modely ŠKODA, je vybaven aktivním řízením válců ACT. Systém vypíná v případě malé zátěže automaticky oba prostřední válce, což řidič téměř nepostřehne, a snižuje tak spotřebu. Všechny motory TSI nové generace ŠKODA FABIA jsou vybaveny filtrem pevných částic a splňují aktuální emisní normu Euro 6d.
Přehled motorů nového vozu ŠKODA FABIA:
Motor | Počet válců | Max. výkon | Max. točivý moment [Nm] | Převodovka | ||
[kW] | [k] | |||||
1,0 MPI EVO | 3 | 59 | 80 | 93 | 5-M | |
1,0 TSI EVO | 3 | 70 | 95 | 175 | 5-M | |
1,0 TSI EVO | 3 | 81 | 110 | 200 | 6-M | 7-DSG | |
1,5 TSI EVO | 4 | 110 | 150 | 250 | 7-DSG |
Christian Heubner
Vedoucí Komunikace produktu
T +420 730 862 420
christian.heubner@skoda-auto.cz
Martin Preusker
Tiskový mluvčí Komunikace produktu
T +420 604 292 190
martin.preusker2@skoda-auto.cz