› Základní model nabízí pohon zadních kol s elektromotorem na zadní nápravě, výkonnější verze disponují pohonem všech kol s dvěma elektromotory
› Výkonové spektrum sahá od 150 kW* do 220 kW**, baterie má kapacitu 82 kWh
› Výborná aerodynamika s hodnotou součinitele odporu vzduchu cx 0,234, adaptivní podvozek DCC k dispozici na přání
Mladá Boleslav, 7. března 2022 – ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV nabízí tři výkonové stupně. Výkonové spektrum sahá od 150 kW* do 220 kW**. Verze ENYAQ COUPÉ iV 80 nabízí pohon zadních kol s elektromotorem na zadní nápravě. Obě výkonnější verze disponují pohonem všech kol s dvěma elektromotory. Díky vynikající aerodynamice s hodnotou součinitele odporu vzduchu cx 0,234 je vůz ještě úspornější a nabízí dojezd více než 540 km*** v režimu WLTP. Díky krátkým nabíjecím časům je ENYAQ COUPÉ iV skvěle připraven i na dlouhé cesty.
ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV je stejně jako ŠKODA ENYAQ iV postavena na modulární platformě pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen. Oba modely se vyrábí v hlavním závodě ŠKODA AUTO v Mladé Boleslavi. Jedná se tak o jediné modely v Evropě na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB), které nejsou vyráběny v Německu. Zároveň jde i o první novodobé automobily značky ŠKODA s pohonem zadních kol a elektromotorem na zadní nápravě. Obě výkonnější verze vozu ENYAQ COUPÉ iV nabízí pohon všech kol s dvěma elektromotory.
Lithium-iontová baterie s kapacitou 82 kWh
Lithium-iontová baterie vozu ENYAQ COUPÉ iV je umístěna v podlaze mezi nápravami. Základní model ENYAQ COUPÉ iV 80 disponuje výkonem 150 kW*. Jeho baterie, která má kapacitu 82 kWh, resp. 77 kWh netto, tak zajišťuje nejdelší dojezd v rámci modelové řady s více než 540 km*** v režimu WLTP.
Dva elektromotory, pohon všech kol vozů ENYAQ COUPÉ iV 80x a ENYAQ COUPÉ RS iV
Stejnou baterii s kapacitou 82 kWh využívá také verze ENYAQ COUPÉ iV 80x a vrcholný model ENYAQ COUPÉ RS iV. Obě verze disponují pohonem všech kol díky druhému elektromotoru, který je umístěn na přední nápravě. Systémový výkon obou elektromotorů verze ENYAQ COUPÉ iV 80x činí 195 kW**. Systémový výkon modelu ENYAQ COUPÉ RS iV je 220 kW**. První čistě elektrický vůz RS značky ŠKODA zvládá zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 6,5 s a dosahuje maximální rychlosti 180 km/h. Ostatní výkonové verze dosahují maximální rychlosti 160 km/h. Nejvyšší hmotnost přípojného vozidla činí u verzí ENYAQ COUPÉ RS iV a ENYAQ COUPÉ iV 80x 1 400 kg při 8% stoupání. Verze ENYAQ COUPÉ iV 80 může táhnout brzděný přívěs o hmotnosti do 1 200 kg.
Nabídka pohonných jednotek vozu ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV:
ENYAQ COUPÉ iV 80 | ENYAQ COUPÉ iV 80x | ENYAQ COUPÉ RS iV | |
Kapacita baterie (brutto/netto) |
82/77 kWh | 82/77 kWh | 82/77 kWh |
Výkon | 150 kW* | 195 kW** | 220 kW** |
Max. točivý moment | 310 Nm | 425 Nm | 460 Nm |
Zrychlení 0–100 km/h |
8,7 s | 7,0 s | 6,5 s |
Maximální rychlost | 160 km/h | 160 km/h | 180 km/h |
Pohon | Pohon zadních kol | Pohon všech kol, dva elektromotory | Pohon všech kol, dva elektromotory |
Nový software umožňuje ještě kratší nabíjecí časy: Dobíjení z 10 % na 80 % kapacity trvá 29 minut
Díky nové verzi softwaru ME 3 umožňuje baterie vozu ŠKODA ENYAQ COUPÉ standardně rychlodobíjení s dobíjecím výkonem až 135 kW. Dobíjení baterie z 10 % na 80 % kapacity modelu ENYAQ COUPÉ iV 80 tak trvá pouhých 29 minut. ENYAQ COUPÉ iV lze také pohodlně dobít doma přes noc pomocí wallboxu ŠKODA iV Charger na střídavý proud s výkonem až 11 kW, přičemž dobíjení trvá 6 až 8 hodin. Podobných nabíjecích časů lze dosáhnout i u veřejných dobíjecích stanic na střídavý proud se stejným maximálním výkonem. Pro tuto variantu nabíjení je vůz standardně vybaven propojovacím kabelem Mennekes. Nabíječka pro 230V zásuvku, která je k dispozici na přání, je kompatibilní se všemi běžnými nabíjecími zásuvkami. Na přání je dále dostupná přenosná nabíječka iV. Jedná se o mobilní řešení s vyměnitelnými propojovacími konektory. V kombinaci s CEE adaptérem umožňuje nabíjení na výkonnějších zásuvkách až do 11 kW. Adaptér Schuko pro domácí zásuvky je k dispozici v rámci příslušenství.
ENYAQ COUPÉ iV nabízí skvělou aerodynamiku
Na to, že se jedná o vůz s karoserií SUV, se může ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV pochlubit výbornou aerodynamikou s hodnotou součinitele odporu vzduchu cx 0,234, která je ještě nižší než hodnota u vozu ENYAQ iV. Díky tomu je automobil úspornější a nabízí dlouhý dojezd. K této výborné hodnotě přispívají také chytré designové prvky, mezi které patří například aktivní rolo systému chlazení umístěné ve spodním otvoru pro přívod chladicího vzduchu na předním nárazníku a mnoho dalších aerodynamických prvků, které směrují proudění vzduchu kolem karoserie nebo pod vůz. Dalšími prvky jsou aerodynamicky tvarovaný přední nárazník, zakrytá plochá podlaha, vzduchové clony Air Curtain nebo střešní spoiler. K vyšší účinnosti a delšímu dojezdu přispívá na přání dodávané tepelné čerpadlo, které je určeno k vytápění a chlazení interiéru.
Adaptivní podvozek DCC k dispozici na přání, nový jízdní režim pro verze s pohonem všech kol
Nízké těžiště vozu díky baterii umístěné v podlaze zajišťuje vozu ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV velmi bezpečné jízdní vlastnosti a dobrou ovladatelnost. Na přání je k dispozici sportovní podvozek, který upravuje nastavení pružin a tlumičů. Přední náprava je snížena o 15 mm, zadní náprava pak o 10 mm. Sportovní podvozek a progresivní řízení jsou součástí standardní výbavy verzí ENYAQ COUPÉ SPORTLINE iV a ENYAQ COUPÉ RS iV. Na přání je nabízen také adaptivní podvozek DCC, který neustále vyhodnocuje jízdní situaci a upravuje nastavení tlumičů a řízení. Volbou jízdního režimu lze volit režimy Eco, Comfort, Normal, Sport a Individual. V režimu Individual lze vlastnosti nastavit ještě podrobněji díky posuvné liště. Verze s pohonem všech kol ENYAQ COUPÉ iV 80x a ENYAQ COUPÉ RS iV také nabízí nový jízdní režim Trakce, který je navržený pro jízdu na nezpevněných nebo kluzkých površích. Tento režim zajišťuje konstantní pohon všech kol do rychlosti 20 km/h.
* Dostupnost maximálního elektrického výkonu může být omezena. Výkon dostupný v jednotlivých jízdních situacích závisí na různých faktorech, jako je okolní teplota, stav nabití, teplota a kondice vysokonapěťové baterie či její fyzický věk.
** Maximální elektrický výkon 195 kW a 220 kW: Maximální jízdní výkon, který je dle UN-GTR.21 dostupný po dobu až 30 sekund. Množství dostupného jízdního výkonu pro danou jízdní situaci závisí na proměnných, jako je zejména venkovní teplota a stav nabití, teplota, technický stav nebo stáří vysokonapěťového akumulátoru. Maximální jízdní výkon je k dispozici, když je teplota vysokonapěťového akumulátoru v rozmezí 23-50°C a jeho úroveň nabití je vyšší než 88 %. Odchylky, zejména od výše uvedených parametrů, mohou vést od snížení jízdního výkonu až k jeho úplné nedostupnosti. Teplotu vysokonapěťového akumulátoru lze do určité míry ovlivnit pomocí funkce nezávislé klimatizace a úroveň nabití je možné nastavit v infotainmentu vozidla. Aktuálně dostupný jízdní výkon se zobrazuje na indikátoru výkonu vozidla. Pro zachování nejlepší využitelné kapacity vysokonapěťového akumulátoru se při každodenním používání vozidla doporučuje nastavit cílovou úroveň nabití na 80 % (na 100 % doporučujeme vysokonapěťový akumulátor nabíjet například pouze před delší cestou).
*** předběžné hodnoty
Christian Heubner
Vedoucí Komunikace produktu
T +420 730 862 420
christian.heubner@skoda-auto.cz
Štěpán Řehák
Tiskový mluvčí Komunikace produktu
T +420 734 298 614
stepan.rehak@skoda-auto.cz