› V nabídce je pohon zadních kol s elektromotorem na zadní nápravě nebo pohon všech kol s dvěma elektromotory
› Výkonové spektrum sahá od 150 kW* do 220 kW**, baterie má kapacitu 82 kWh
› Skvělá hodnota součinitele odporu vzduchu cx 0,234, maximální hmotnost přípojného vozidla až 1 400 kg
Mladá Boleslav, 31. ledna 2022 – Výkonové spektrum sahá od 150 kW* verze ENYAQ COUPÉ iV 80 s pohonem zadních kol a baterií s kapacitou 82 kWh až po 220 kW** u verze ENYAQ COUPÉ RS iV s dvěma elektromotory a pohonem všech kol. Díky vynikající aerodynamice je vůz ještě úspornější a nabízí dojezd až 545 km*** v režimu WLTP. Díky krátkým nabíjecím časům je ENYAQ COUPÉ iV skvěle připraven i na dlouhé cesty. ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV je postavena na modulární platformě pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen. Společně s modelem ENYAQ iV je vyráběna v hlavním závodě ŠKODA AUTO v Mladé Boleslavi. Jedná se tak o jediné modely v Evropě na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB), které nejsou vyráběny v Německu.
„Nový ENYAQ COUPÉ iV je po SUV modelu ENYAQ iV druhým vozem ŠKODA postaveným na platformě MEB. Nová vrcholná verze modelové řady, ENYAQ COUPÉ RS iV, je prvním čistě elektrickým vozem RS značky ŠKODA. Díky nižší hmotnosti a vylepšené aerodynamice je toto kupé ještě úspornější a dosahuje dojezdu až 545 km*** v režimu WLTP.“
Johannes Neft, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast Technického vývoje
ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV je stejně jako ŠKODA ENYAQ iV postavena na modulární platformě pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen. ENYAQ COUPÉ iV je rovněž dodáván s pohonem zadních kol s elektromotorem na zadní nápravě nebo s pohonem všech kol s dvěma elektromotory. Baterie je umístěna v podlaze mezi nápravami. Základní model ENYAQ COUPÉ iV 80 disponuje výkonem 150 kW* a maximálním točivým momentem 310 Nm. Jeho baterie, která má kapacitu 82 kWh, resp. 77 kWh netto, zajišťuje maximální dojezd až 545 km*** v režimu WLTP.
Dva elektromotory, pohon všech kol: ENYAQ COUPÉ iV 80x
Stejnou baterii s kapacitou 82 kWh využívá také verze ENYAQ COUPÉ iV 80x. Tato verze disponuje pohonem všech kol díky druhému elektromotoru, který je umístěn na přední nápravě. Systémový výkon obou elektromotorů činí 195 kW**, maximální točivý moment je 425 Nm. Nejvyšší rychlost činí stejně jako u verze s pohonem zadních kol 160 km/h.
Sportovní vrcholný model: ENYAQ COUPÉ RS iV
Vrcholný sportovní model ENYAQ COUPÉ RS iV využívá rovněž baterii s kapacitou 82 kWh, dva elektromotory a pohon všech kol. Systémový výkon však činí 220 kW**, maximální točivý moment je 460 Nm. První čistě elektrický vůz RS značky ŠKODA zvládá zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 6,5 s. Tato verze dosahuje jako jediná nejvyšší rychlosti 180 km/h. Maximální hmotnost přípojného vozidla činí u verzí ENYAQ COUPÉ RS iV a ENYAQ COUPÉ iV 80x 1 400 kg při 8% stoupání. Verze ENYAQ COUPÉ iV 80 může táhnout brzděný přívěs o hmotnosti do 1 200 kg.
Krátké nabíjecí časy: Dobíjení z 10 % na 80 % kapacity trvá 29 minut
Baterie vozu ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV umožňuje standardně rychlodobíjení, přičemž dobíjení baterie z 10 % na 80 % kapacity trvá 29 minut. ENYAQ COUPÉ iV lze také pohodlně dobít doma přes noc pomocí wallboxu ŠKODA iV Charger na střídavý proud s výkonem až 11 kW. Dobíjení trvá 6 až 8 hodin. Podobných nabíjecích časů lze dosáhnout i u veřejných dobíjecích stanic na střídavý proud se stejným maximálním výkonem. Pro tuto variantu nabíjení je vůz standardně vybaven propojovacím kabelem Mennekes. Vůz lze také dobít z běžné domácí 230V zásuvky o výkonu 2,3 kW. Nabíječka pro 230V zásuvku, která je k dispozici na přání, je kompatibilní se všemi běžnými nabíjecími zásuvkami. Na přání je dále dostupná přenosná nabíječka iV. Jedná se o mobilní řešení s vyměnitelnými propojovacími konektory. V kombinaci s CEE adaptérem umožňuje nabíjení na výkonnějších zásuvkách až do 11 kW. Adaptér Schuko pro domácí zásuvky je k dispozici v rámci příslušenství.
Úsporný provoz díky skvělé aerodynamice, tepelné čerpadlo k dispozici na přání
Na to, že se jedná o vůz s karoserií SUV, dosahuje ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV vynikající hodnoty součinitele odporu vzduchu cx 0,234. Díky tomu je vůz úspornější a nabízí dlouhý dojezd. ENYAQ COUPÉ iV využívá chytré designové prvky, mezi které patří například aktivní rolo systému chlazení umístěné ve spodním otvoru pro přívod chladicího vzduchu na předním nárazníku a mnoho dalších aerodynamických prvků, které směrují proudění vzduchu kolem karoserie nebo pod vůz. Dalšími prvky jsou aerodnamicky tvarovaný přední nárazník, přední spoiler, zakrytá plochá podlaha, vzduchové clony Air Curtain nebo střešní spoiler. K vyšší účinnosti přispívá na přání dodávané tepelné čerpadlo, které je určeno k vytápění a chlazení interiéru. Vysoce účinný systém tepelného čerpadla stlačuje pod vysokým tlakem chladivo. Teplo, které při tomto procesu vzniká, je použito k zahřátí proudícího chladného vzduchu. To znamená, že vysokonapěťové topné těleso odebírá z baterie vozu méně energie a tím prodlužuje dojezd.
* Dostupnost maximálního elektrického výkonu může být omezena. Výkon dostupný v jednotlivých jízdních situacích závisí na různých faktorech, jako je okolní teplota, stav nabití, teplota a kondice vysokonapěťové baterie či její fyzický věk.
** Maximální elektrický výkon 195 kW a 220 kW: Maximální jízdní výkon, který je dle UN-GTR.21 dostupný po dobu až 30 sekund. Množství dostupného jízdního výkonu pro danou jízdní situaci závisí na proměnných, jako je zejména venkovní teplota a stav nabití, teplota, technický stav nebo stáří vysokonapěťového akumulátoru. Maximální jízdní výkon je k dispozici, když je teplota vysokonapěťového akumulátoru v rozmezí 23-50°C a jeho úroveň nabití je vyšší než 88 %. Odchylky, zejména od výše uvedených parametrů, mohou vést od snížení jízdního výkonu až k jeho úplné nedostupnosti. Teplotu vysokonapěťového akumulátoru lze do určité míry ovlivnit pomocí funkce nezávislé klimatizace a úroveň nabití je možné nastavit v infotainmentu vozidla. Aktuálně dostupný jízdní výkon se zobrazuje na indikátoru výkonu vozidla. Pro zachování nejlepší využitelné kapacity vysokonapěťového akumulátoru se při každodenním používání vozidla doporučuje nastavit cílovou úroveň nabití na 80 % (na 100% doporučujeme vysokonapěťový akumulátor nabíjet například pouze před delší cestou).
*** předběžné hodnoty
Christian Heubner
Vedoucí Komunikace produktu
T +420 730 862 420
christian.heubner@skoda-auto.cz
Štěpán Řehák
Tiskový mluvčí Komunikace produktu
T +420 734 298 614
stepan.rehak@skoda-auto.cz