Jens Kosyna
Vedoucí, Modelová řada MEB
Představujeme vám ENYAQ iV, výsledek čtyř let usilovné práce, která s sebou přinesla mnoho výzev, ale také uspokojení z jejich překonání a především zábavy. Vůz nabízí řadu skvělých funkcí a zajímavých řešení. Vnitřním prostorem konkuruje modelu KODIAQ, což oceníte (nejen) na dlouhých cestách, délkou karoserie je zase srovnatelný s řadou OCTAVIA a řidiči se tak mohou těšit na skvělou manévrovatelnost a snadné parkování. Tímto autem dokazujeme, že se elektromobily stávají přirozenou součástí našich životů.
ENYAQ iV jako první model v historii značky ŠKODA může ve vrcholném provedení zdobit osvětlená přední maska Crystal Face, která vozu dává punc výjimečnosti. Jsem přesvědčen, že jsme vytvořili po všech směrech vynikající auto, které nejenže bude trvale přinášet radost své posádce, ale také sklízet obdivné pohledy svého okolí.
Dalibor Pantůček
Designér exteriéru
Kateřina Vránová
Vedoucí týmu Color & Trim
Interiér modelu ENYAQ iV přichází s několika novinkami. Vytvořili jsme úplně nové verze interiérů, mezi nimiž si každý přijde na své. Zastánci šetrného přístupu k životnímu prostředí ocení udržitelné materiály, které jsme ve voze ŠKODA použili úplně poprvé, příznivce stylového vzhledu zase potěší unikátní ozdobné lemování sedadel.
Z pozice vedoucího interiérové architektury jsem se svým týmem zodpovídal za komplexní řešení interiérové architektury vozu, od zpracování přístrojové desky, středové konzoly, dveří či například sedadel až po design všech prvků, na nichž dochází k interakci mezi řidičem a vozem, tedy volantu, řadicí páky, displejů, tlačítek a dalších. Ve spolupráci s oddělením Colour & Trim jsem poté pracoval na základním rozdělení materiálů a barevných konceptů.
Peter Olah
Vedoucí, Design interiéru - architektura
Marwan Khiat
Projekt manažer, Design interiéru - architektura
Vžili jsme se do pocitů našich zákazníků a inspirovali se současnými řešeními jejich domovů. Nenavrhovali jsme interiér automobilu, ale prostor, v němž se budou cítit jako ve svém obývacím pokoji. Tomu jsme podřídili i výběr materiálů a tvarů.
Při vývoji pohonného ústrojí modelu ENYAQ iV jsme se snažili sloučit praktickou využitelnost s radostí z jízdy. Až 510 km* dojezdu a výkon 150 kW verze 80 jsou zárukou toho, že se řidiči budou těšit na každou novou jízdu.
Oldřich Vyziblo
Koordinátor, Vývoj elektrických pohonů
Petr Nevřela
Vedoucí designér exteriérového osvětlení
Světla modelu ENYAQ iV rozvíjejí designový jazyk nastolený modely SCALA, KAMIQ a OCTAVIA a posouvají ho zase o krok dále. Díky úzkým světlometům působí vůz velmi dynamickým dojmem, který je ještě umocněn novým designem světel pro denní svícení a hexagonálním tvarem hlavních LED světlometů. Nejvýraznějším prvkem modelu ENYAQ iV je však nepochybně osvětlená přední maska Crystal Face, která je ve voze ŠKODA použita poprvé a podtrhuje inovativní charakter modelu.
Vývoj zcela nového vozu, v tomto případě navíc prvního vozu ŠKODA na platformě MEB, je po všech stránkách enormně náročný proces, a technický vývoj není výjimkou. Celý proces je třeba pečlivě plánovat a koordinovat, jednat s ostatními odděleními i dodavateli, řešit případné konflikty, schvalovat výdaje a mnoho dalšího. Asi jediné, co při tom člověk opravdu nezažije, je nuda.
Jan Pavlíček
Vedoucí, Celý vůz MEB
Björn Kröll
Vedoucí, Produktový marketing
ENYAQ iV přichází s kompletně proměněnou strukturou nabídky. Zájemci se už nesetkají s obvyklými úrovněmi výbavy typu Active, Ambition a Style. Nově si zákazníci nejprve vyberou kapacitu baterie, od níž se odvíjí výkonové možnosti vozu, a poté si mohou téměř libovolně konfigurovat interiér a exteriér vozu.
Když jsme vytvářeli produktovou strategii vozu, stanovili jsme si několik klíčových cílů. Chtěli jsme zákazníkům poskytnout dostatečný dojezd, akceleraci a emotivní jízdní zážitky a zároveň jim nabídnout skvělou hodnotu za přiměřenou cenu zabalenou v mimořádně atraktivním balení. S potěšením mohu konstatovat, že se nám to povedlo a ENYAQ iV je plnohodnotnou čistě elektrickou alternativou k modelu KODIAQ.
Jil Katharina Mahler
Projektová manažerka, Produktový marketing
Catherine Lee Oppenheimer
Vývoj vysokonapěťové zdrojové soustavy vozu
Baterie, které pohání model ENYAQ iV, jsou zhruba půl druhého metru dlouhé a váží v závislosti na zvolené kapacitě mezi 350 a 500 kilogramy. Jejich vývoj i výroba probíhá v koncernu VW a představují naprostou špičku mezi akumulátory. Oproti bateriím, které známe například z laptopů, se liší kapacitou, dlouhou životností a mimořádnou bezpečností.
Hermann Prax
Vedoucí Komunikace produktu
T +420 734 298 173
hermann.prax@skoda-auto.cz
Štěpán Řehák
Tiskový mluvčí Komunikace produktu
T +420 734 298 614
stepan.rehak@skoda-auto.cz
* Jedná se o předběžné údaje