Pohonné jednotky: Udržitelnější než kdykoli předtím díky
plug-in hybridnímu pohonu a mild-hybridní technologii, která je u modelu Kodiaq k dispozici poprvé

› Plug-in hybridní verze nabízí elektrický dojezd více než 100 km v režimu WLTP
› Základní motor 1,5 TSI s mild-hybridní technologií, 2,0 TSI s pohonem všech kol
› Nabídku motorů doplňují dva moderní a velmi úsporné naftové motory s výkony 110 kW (150 k) a 142 kW (193 k)

Mladá Boleslav, 4. října 2023 – Druhá generace modelu Kodiaq představuje všestrannou nabídku moderních a velmi úsporných motorů, která zahrnuje benzinové i naftové varianty. Poprvé je Kodiaq k dispozici také s hybridní technologií. Plug-in hybridní pohonná jednotka verze Kodiaq iV nabízí maximální systémový výkon 150 kW (204 k) a čistě elektrický dojezd více než 100 km v režimu WLTP. Mild-hybridní technologie je k dispozici u základního motoru 1,5 TSI s výkonem 110 kW (150 k). Nabídku doplňuje benzinový motor 2,0 TSI o výkonu 150 kW (204 k) a dvě varianty naftového motoru 2,0 TDI o výkonu 110 kW (150 k) a 142 kW (193 k). Vrcholný benzinový motor a vrcholný naftový motor jsou standardně dodávány s pohonem všech kol. Všechny motory se pojí s automatickou převodovkou DSG.

„Z hlediska pohonných jednotek je Kodiaq iV nejvýznamnějším modelem druhé generace našeho velkého SUV. Jako vůbec první Kodiaq s plug-in hybridním pohonem je vybaven nejnovější verzí této pohonné jednotky na bázi motoru 1,5 TSI s velkorysou kapacitou baterie 25,7 kWh. To nyní umožňuje čistě elektrický dojezd více než 100 km, což bohatě stačí pro většinu běžných jízd.“


Johannes Neft, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast Technického vývoje

Kodiaq iV využívá nejnovější plug-in hybridní pohonnou jednotku

Škoda Auto využívá nejnovější verzi své plug-in hybridní pohonné jednotky pro elektrifikaci druhé generace modelu Kodiaq. Toto pohonné ústrojí sestává z motoru 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k), který spolu s elektromotorem poskytuje maximální systémový výkon 150 kW (204 k) přenášený na přední kola prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky DSG. Nová vysokonapěťová baterie umožňuje čistě elektrický dojezd více než 100 km v režimu WLTP. Nabíjení výkonem až 11 kW ve wallboxech a na nabíjecích místech na střídavý proud a výkonem 50 kW na rychlonabíjecích místech na stejnosměrný proud zajišťuje rychlé dobití baterie doma nebo na cestách. Vůz umožňuje také rekuperaci brzdné energie. Navzdory velké baterii nabízí Kodiaq iV velkorysý objem zavazadlového prostoru 745 l. Infotainment systém obsahuje řadu funkcí specifických pro plug-in hybridní verzi, například velmi snadné vyhledávání dobíjecích stanic.

Škoda Kodiaq iV

Škoda Kodiaq iV

Mild-hybridní technologie u motoru 1,5 TSI, vrcholný benzinový a vrcholný naftový motor s pohonem všech kol

Kromě modelu Kodiaq iV je druhá generace SUV k dispozici se dvěma benzinovými a dvěma naftovými motory, které se pojí se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Základní benzinový model 1,5 TSI s výkonem 110 kW (150 k) je jako první v nabídce vybaven mild-hybridní technologií využívající 48V řemenem poháněný startér-generátor a 48V lithium-iontovou baterii. Energie získaná při brzdění může pomoci spalovacímu motoru elektrickým boostem nebo umožnit SUV plachtit se zcela vypnutým motorem. Oba hybridní motory pocházejí z nové generace motorů EA 211 evo2, pracují v úsporném Millerově cyklu a používají turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek. Motor 1,5 TSI s mild-hybridní technologií je rovněž vybaven nejnovější generací systému automatického odpojování válců ACT+. Dvě varianty naftových motorů 2,0 TDI mají výkon 110 kW (150 k) a 142 kW (193 k). Vrcholný benzinový a vrcholný naftový motor jsou dodávány s pohonem všech kol. Všechny motory druhé generace modelu Kodiaq splňují emisní normu Euro 6e, kladou důraz na úsporný a kultivovaný chod a jsou přizpůsobeny náročným řidičům.

Premiéra nového adaptivního podvozku DCC Plus

Kodiaq druhé generace je na přání k dispozici s novým adaptivním podvozkem DCC Plus. Tato nová verze využívá dva nezávisle řízené ventily k oddělení odskokového a kompresního stupně odpružení. Dříve byly obě funkce řízeny společným ventilem. Nová generace umožňuje rychlejší nastavení tlumení a širší rozsah tlumicích charakteristik. Řidiči a cestující si všimnou rozdílu v podobě rychlejších reakcí, lepší jízdní dynamiky a vyššího komfortu. Světlá výška vozu s DCC Plus zůstává stejná jako u standardního odpružení.

DSC01282_RET-1

Pro aktuální informace nás sledujte na X.com/skodaautonews. Veškeré informace k zcela novému vozu Kodiaq získáte pod hashtagem #AllNewKodiaq.

chapter_cz_1adb628e

share_cz_10e6bc47

Vítězslav Kodym
Vedoucí Komunikace produktu
T +420 326 811 784
vitezslav.kodym@skoda-auto.cz

Zbyněk Straškraba
Tiskový mluvčí Komunikace produktu
T +420 326 811 785
zbynek.straskraba@skoda-auto.cz

Doplňující informace

Fotografie

Štítky