Newsletter pro zaměstnance a obyvatele okolí závodu Škoda Auto Kvasiny 5/2023

Milé čtenářky, milí čtenáři,

letošní rok je pro zaměstnance v Kvasinách ve znamení řady úspěchů: po výhře v soutěži o provoz s nejmenší úrazovostí získali kolegové ze dvou týmů první příčky rovněž v anketě Best KVP, v níž se hodnotí nejpřínosnější zlepšovací návrhy ve výrobě. Gratuluji vítězům a děkuji všem za vysoké pracovní nasazení a snahu o trvalé zdokonalování. Jsem si jist, že na vavřínech určitě neusneme, protože máme neustále napilno, například i díky představení nové generace jednoho z vrcholných modelů značky Škoda – až sedmimístného SUV Kodiaq, který se bude opět vyrábět v Kvasinách. Věřím, že jste nový vůz již viděli v médiích, a my v závodě se těšíme, až na začátku příštího roku spustíme jeho sériovou výrobu.

I stávající vozy ovšem vzbuzují velký zájem u zákazníků a jsem velmi potěšen, že současný Kodiaq spolu s modelem Karoq z Kvasin se staly prvními vozy, které značka Škoda začala letos prodávat při svém vstupu na vietnamský trh. Jsem přesvědčen, že díky nadstandardním vztahům Vietnamu a České republiky bude o vozy z Kvasin velký zájem. S nadcházejícím podzimem také všem zaměstnancům přijde vhod, že máme v závodě k dispozici novou ordinaci a systém online konzultací s lékařem, a tak věřím, že spolu s opatřeními proti respiračním nemocem budeme moci pracovat ve zdraví a plném nasazení i během nadcházejícího sychravého období.

Přeji vám klidný podzim,

Miloš Halbich
vedoucí závodu Škoda Auto v Kvasinách

Halbich-ret

Závod v Kvasinách ovládl soutěž Best KVP pro přínosná opatření ve výrobě

Závod Kvasiny opět potvrdil mimořádnou vynalézavost svých zaměstnanců: v 7. ročníku soutěže Best KVP získal první dvě místa za nejlepší zlepšovatelská opatření ve výrobě.

Odborná porota a zaměstnanci letos v Best KVP vybírali z 911 opatření, která přinesla roční úsporu přibližně 331 milionů korun. Experti přisoudili první místo útvaru Montáž vozů ML1 v Kvasinách za důslednější vytížení robotického zařízení pro montáž těsnění takzvaným válečkováním dodatkového těsnění. I druhá příčka patřila Kvasinám: Lakovna využila neproduktivní čas prahových robotů pro ofukování dosedacích ploch karoserie.

Třetí místo získala Montáž vozů MB I v Mladé Boleslavi. Podobně jako v minulých letech i tentokrát ceny předávali zástupci vedení oblasti Výroby a logistiky, kteří na místě neskrývali své nadšení z vynalézavosti nejúspěšnějších týmů. Pro závod v Kvasinách je to během krátké doby už druhé důležité ocenění – v minulém vydání jsme informovali o prvním a třetím místu útvarů Montáže a Lakovny v soutěži o nejnižší úrazovost.

Vozy z Kvasin míří do Vietnamu:
Škoda Auto zahájila prodej modelů Karoq a Kodiaq

Na konci září byl slavnostně zahájen vstup značky Škoda na perspektivně se rozvíjející trh ve Vietnamu. Prvními nabízenými modely budou SUV Karoq a Kodiaq z Kvasin.

Vozy z Kvasin se budou do Vietnamu transportovat námořní cestou: vlakem do přístavu Bremerhaven a následně lodí přes Singapur do Ho Či Minova Města na jihu země nebo Haifongu na severu.

V jeho blízkosti také brzy vznikne i montážní závod pro výrobu modelů Kushaq a Slavia z plně rozložených sad pocházejících z indického závodu Škoda Auto v Púně. Téměř stomilionový Vietnam je slibný trh s největším potenciálem růstu v celém regionu. Škoda Auto rovněž počítá s možným exportem svých automobilů do dalších zemí.

Visit-dealership-3_70418ee0.JPG

 

„Jsem přesvědčen, že díky nadstandardním vztahům s Vietnamem bude o vozy z Kvasin velký zájem.“


Miloš Halbich, vedoucí závodu Škoda Auto v Kvasinách

 


Darujme kroužky dětem

Nadační fond Škoda Auto pomáhá financovat účast na kroužcích či vybavení na kroužky pro děti ze znevýhodněných rodin, v nichž rodiče pobírají například přídavek na dítě či příspěvek na péči nebo na pěstounskou péči.

Projekt realizuje Česká rada dětí a mládeže. O příspěvek až 2 000 Kč korun pro dítě na jedno pololetí lze zažádat jednoduše online. Finance jsou určeny pro rodiny, které pobírají příspěvek na péči, pěstounskou péči či odměnu pro pěstouna anebo přídavek na dítě. Žádosti lze podat do 19. 11., vše probíhá zcela anonymně.

Více informací najdete na https://www.darujemekrouzky.cz/.

Group of kindergarten kid friends sitting and having fun

Opatření proti drogové závislosti

Škoda Auto spustila ve všech svých provozech akci Nulová tolerance drogám.

Škoda Auto má ve svých interních předpisech zavedenou nulovou toleranci k drogám, a proto připravila instrukce pro nadřízené, aby v případě podezření na užívání byla zajištěna okamžitá opatření. Vedle pracovněprávních dopadů, které mohou vést až k výpovědi, je součástí i prevence a pomoc s odvykáním. Pro zaměstnance byla k tématu připravena informační stránka na Škoda Space i série článků. Podporu v aktivitách zlepšujících zdraví nabízí projekt Škofit.

KRÁTCE

Nová ordinace a diagnostika na dálku

Zaměstnanci závodu v Kvasinách mají od letošního roku k dispozici novou ordinaci, která zlepší prostředí zdravotní péče.

Dalším přínosem pro zaměstnance společnosti Škoda Auto je online lékařská péče pomocí služby EUC Plus: vedle snadného objednání lze akutní problémy řešit s lékařem pomocí chatu nebo videa.

Hmyzí hotel v závodě

Přímo v areálu závodu v Kvasinách byl umístěn tzv. hmyzí hotel: útočiště pro samotářský hmyz, jako jsou zlatěnky, které slouží jako důležití opylovači. Dále zde můžeme nalézt berušky, škvory či ploštice coby důležité pomocníky proti škůdcům. Jedná se o jednu z mnoha aktivit v rámci ekologické strategie GreenFuture, která letos slaví 10 let existence.

ZeroTolerance_06-4_d9e7e63c


Očima patriotů

Pavel Mizera, vedoucí lakovny

Když se v Kvasinách začal před dvaceti lety vyrábět model Superb, vznikla zde nejmodernější lakovna, která si neustálým vývojem dodnes udržela špičkové parametry. Už tehdy zde pracoval její současný vedoucí Pavel Mizera.

Můžete zavzpomínat na své začátky v Kvasinách?
Hned po vysoké škole jsem nastoupil do Kvasin, a protože se mi nechtělo čekat, až bude volný vhodný post, prvních pár měsíců jsem si vyzkoušel dělnickou pozici. V červnu 2001 jsem naplno nastoupil do lakovny a kvůli okolnostem jsem převzal širší spektrum úkolů, což se mě drželo i v dalších letech, a i díky tomu jsem velmi brzy poznal kompletní funkci lakovny. Jako technolog a průmyslový inženýr, ale i specialista údržby jsem se neustále zdokonaloval, což byla pro mladého člověka po škole neocenitelná zkušenost.

Zpět v Kvasinách jste nyní rok, ale vlastně jde o dvojitý návrat, protože vedoucím lakovny jste zde byl už dříve…
Ano, v roce 2006 jsem absolvoval přípravu na vedoucí pozici a stal jsem se tehdy záhy vedoucím lakovny v Kvasinách. Za tu dobu se ovšem provoz zásadně proměnil, denní kapacita vzrostla z 500 až na 980 karoserií v roce 2016. To vše při zvyšování požadavků na kvalitu znamenalo hodně úskalí, plánů a schopností přizpůsobit se. Měl jsem možnost navštívit lakovny téměř po celém koncernu a pro Kvasiny jsme vybírali nejvhodnější řešení. Jsem přesvědčen, že v oblasti lakování jsme v Kvasinách na světové úrovni.

V čem jsou Kvasiny na světové úrovni?
Na špičku patříme kapacitou a efektivitou, z toho vychází i velmi dobré využití energií. Existují i kvalitativní měřítka, která výrobci samozřejmě mezi sebou nesdílí, ale měl jsem možnost navštívit i konkurenční linky, a troufám si říci, že od pohledu je vidět, že naše vozy mají špičkovou úroveň lakování. Díky tomu vozy Škoda nemají dlouhodobě problémy s korozí. Na začátku vypadají všechna nová auta hezky, ale jestli lakovna udělala dobrou práci, se pozná za deset let.

Jakou roli hrají barvy ve vašem životě?
Mám rád pestré odstíny, ale o finálních barvách rozhoduje marketing. Samozřejmě sleduji trendy, objevují se nové procesy, je velký tlak na ekologii. Do budoucna bude cílem co nejvíce vylepšit materiály z hlediska ceny při zachování kvality a antikorozních vlastností.

Co konkrétně nového je v Kvasinách?
Používáme například kamerový systém výstupní kontroly Eines, který pomáhá detekovat i drobné závady. Pro zákazníka nemusejí být relevantní, ale pro naše vysoké kvalitativní standardy jsou důvodem pro korekci. Systém najde závadu a přesně ji označí, což zvyšuje kvalitu a zrychluje výstupní kontrolu. Stejné zařízení je i v Mladé Boleslavi.

Doporučíte, jak správně pečovat o lak karoserie nového a staršího vozu?
Jakékoli poškození má vliv na kvalitu laku, vždy je tedy třeba provést opravu, čím dříve, tím lépe. Osobně doporučuji ruční mytí, to z hlediska šetrnosti zatím nic nenahradí, a navíc si lze všimnout i nových drobných poškození.

Doplňující informace

Štítky