Newsletter pro zaměstnance a obyvatele okolí závodu Škoda Auto Kvasiny 6/2023

Milé čtenářky, milí čtenáři,

nastává závěr roku, o kterém si vždy říkáme, že přináší klid do našich domovů, ale jak mi asi sami potvrdíte, do poslední chvíle se stejně uklízí a horečně připravuje vše pro co nejhezčí sváteční atmosféru. Napilno ovšem máme i my v závodě Kvasiny, protože jsme si tak trochu nadělili dárek v předstihu: novou generaci našeho vrcholného SUV Kodiaq! Přípravy na spuštění sériové výroby vrcholí a velmi se těšíme, až začneme první vozy vídat na našich silnicích. Při této příležitosti bych rád poděkoval všem kolegyním a kolegům za jejich nasazení, a to nejen při zavádění našeho nového modelu do výroby.

Velmi si cením všech, kteří usilovnou prací a vynalézavostí přispívají ke společným vynikajícím výsledkům, ostatně ne náhodou si řada našich týmů odnesla letos firemní ocenění za vynikající práci. Jsem hrdý na celý náš kolektiv, a zvláště děkuji Odborům KOVO za jejich kolegialitu a podnětný přístup. Poděkování si zaslouží i zaměstnanci logistiky a řízení programu, kteří nedávno znovu pomohli sbírkou své kolegyni v nelehké životní situaci při péči o zdravotně znevýhodněného syna – více se jejich podpoře věnuje samostatný příspěvek v tomto vydání. Vážím si každého projevu sounáležitosti a o to důležitější byla i akce Týden sociální péče, v němž nás kolegové ze specializovaných útvarů inspirovali v oblasti sociální udržitelnosti.

Přeji vám štědré Vánoce, hodně štěstí a zdraví do nového roku 2024.

Miloš Halbich
vedoucí závodu Škoda Auto v Kvasinách

Halbich-ret

Škoda Kodiaq druhé generace se představila světu v podzemí Berlína

Jako místo mezinárodní premiéry nové generace SUV Škoda Kodiaq z Kvasin zvolila automobilka Škoda Auto velmi netradiční prostory: berlínské metro.

Nová generace vozu Škoda Kodiaq je větší, modernější a bezpečnější. Do délky narostla o 6 centimetrů, díky čemuž nabízí více prostoru pro cestující a zavazadla. Celková délka činí téměř 4,8 m, přičemž se zvětšil také objem zavazadlového prostoru: u pětimístné varianty až na 910 litrů. Karoserie s novým designem má také lepší aerodynamiku. Sériová výroba bude od začátku příštího roku probíhat opět v Kvasinách.

Pro slavnostní odhalení si automobilka vybrala berlínské Postupimské náměstí. Tedy přesněji řečeno jeho podzemí: nikdy nevyužívanou stanici linky metra U3 z 90. let. Neobvyklé prostory skvěle posloužily mottu značky Škoda: Let‘s explore – Pojďme objevovat. Premiéra vyvolala zasloužený ohlas a znamená úspěšný začátek kariéry vozu, jehož předchůdce od roku 2016 posbíral více než 40 mezinárodních ocenění.

Zaměstnanci v Kvasinách si mohli zblízka prohlédnout nové modely Kodiaq a Superb

Škoda Auto uspořádala ve všech svých českých závodech roadshow, během níž představila zaměstnancům nové vrcholné modely Kodiaq a Superb.

Roadshow zaměřená na představení vozů Kodiaq a Superb probíhala v listopadu a postupně navštívila všechny tři závody společnosti Škoda Auto. Nejprve se nové generace špičkových modelů předvedly zaměstnancům v Mladé Boleslavi, a to přímo u výrobní haly M15 a také v areálu technického vývoje v tzv. Česaně. Přes zastávku ve Vrchlabí akce vyvrcholila v Kvasinách.

V kvasinském areálu roadshow probíhala 27. až 29. listopadu a zaměstnanci si zde mohli zblízka prohlédnout zcela nový design obou vozů a seznámit se s jejich inovativními prvky. Připraven byl také pestrý doprovodný program, oblíbený fotokoutek a soutěž o ceny. Při této příležitosti se také účastníci dozvěděli o novinkách v aktualizované strategii společnosti Next Level – Škoda Strategy 2030.

gal_roadshow_kodiaq_superb_d1_04d43c48

 

„Velmi si cením všech těch, kteří usilovnou prací a vynalézavostí přispívají ke společným vynikajícím výsledkům.“


Miloš Halbich, vedoucí závodu Škoda Auto v Kvasinách

 


Týden sociální péče

Škoda Auto propojuje ve spolupráci s Odbory KOVO péči o zaměstnance se službami poskytovatelů sociálních a zdravotnických služeb.

Týden věnovaný sociálním službám neboli Social Week si dal za cíl umožnit zaměstnancům i veřejnosti získat důležité informace o významných životních událostech a sociálních tématech. Významným přínosem je zvýšení povědomí o důležitosti sociální udržitelnosti a  sociálních služeb.

Zaměstnanci pomohli Matyáškovi

Zaměstnanci oddělení logistiky a řízení programu v Kvasinách se nedávno spojili, aby pomohli v nelehké situaci své kolegyni a jejímu synovi Matyáškovi. Matyáš trpí epilepsií, autismem, mozkovou atrofií i dalšími nemocemi, které mají vliv například na hybnost. Celkem dárci předali šek v hodnotě 34 tisíc korun. Vloni probíhala sbírka na platformě Znesnáze21.

IMG_6790_355fe186

Sdílená kola šlápla do pedálů

Zájem o projekt sdílených kol na Rychnovsku, iniciovaný Nadačním fondem Škoda Auto, jenž také přispívá na jeho provoz, zaznamenal v roce 2023 výrazný nárůst zájmu.

Od května do října si 40 městských bicyklů na 16 stanicích vypůjčilo více než 1 300 uživatelů, kteří realizovali přes 4 000 jízd. Plných 90 % se vešlo do 15 minut, což znamená, že proběhly zcela zdarma. Celkem sdílená kola najezdila 5 652 kilometrů, to je o 41 procent více než vloni.

IMG_5584_e67d66a3.JPG


Očima patriotů

Jiří Pacák, Ph.D., vedoucí svařoven Kvasiny

Jiří Pacák se po 13 letech vrátil zpět do svařoven v Kvasinách, mezitím pracoval jak v Mladé Boleslavi, tak indické Púně. Jak říká, je rád, že je opět na místě, kde v roce 2001 začínal jako svářecí technik, a mezi kolegy, s nimiž si dobře rozumí. Zároveň by rád touto cestou poděkoval všem, kteří mu pomohli se zapojením po návratu z Indie.

Vaše pozice v Indii se jmenovala vedoucí výroby – co vše zahrnovala?
Vedoucí výroby je se svým týmem zodpovědný za kompletní výrobní proces vozu, od svařování karoserie přes lakování až po montáž vozu na lince. Našim úkolem byl náběh výroby nových modelů na platformě MQB–A0-IN, což je modifikovaná verze pro tamní trh, za kterou převzala v rámci koncernu Volkswagen odpovědnost Škoda Auto. Na stejném základě se vyrábějí vozy Škoda Kushaq a Slavia, ale také Volkswagen Taigun a Virtus. Automobily z Púny směřují i na export, a to do jihovýchodní Asie v čele s Vietnamem a na Blízký východ.

Co bylo na tomto postu nejdůležitější?
Rychle se zorientovat v nastavených výrobních procesech a vybudovat si důvěru s indickými kolegy. Důležité bylo vzájemné porozumění a pochopení. Základním předpokladem pro úspěšnou misi je přijmout indickou kulturu. Nutno připomenout, že komunikace probíhá v angličtině, což klade nároky na obě strany, aby nedocházelo k nepochopení. Pro úspěšný náběh vozů bylo zásadní nastavení kvality lokálních dodavatelů podle standardů Škoda Auto.

Co vás v Indii potěšilo?
Měl jsem radost z angažovanosti a nadšení pro věc. Jeden z mnoha příkladů mohu uvést využití zásobníku, který byl po výběhu platformy PQ určen k vyřazení, kolegové však zásobník naprogramovali a svépomocí upravili tak, že jsme ho znovu využili a za nízké náklady rozšířili zásobník o 14 pozic. V dnešní době jsou důležitými schopnostmi flexibilita a improvizace, zkrátka si musíte díky vzdělání, zkušenostem a týmové práci umět poradit. A to v Indii funguje skvěle. Říká se tam Everything is possible, vše je možné. To jsem slyšel často, oni neznají, že něco nejde, ale hledají cesty, jak dosáhnout cíle.

Přinesl jste si z Indie nějakou osobní či pracovní inspiraci?
Z Indie jsem si přinesl, že trpělivost růže přináší a má velký význam. Profesně jsem získal větší rozhled v oboru, protože jsem byl zodpovědný za celý proces výroby.

Doporučil byste zahraniční zkušenost kolegům a případně co byste jim dal jako nejcennější radu na cestu?
Určitě bych to doporučil, protože v zahraničí jste konfrontován s věcmi, s nimiž se nemůžete na domácí půdě setkat. Naučíte se vyrovnat se zahraniční mentalitou a samozřejmě navážete nové pracovní vztahy, což každého obohatí. A moje doporučení? Dobré je v počáteční fázi dobře naslouchat, někdy je lepší nejdříve posoudit, jak věci fungují, než se začne něco měnit.

Prozradíte nám ještě, co je ve vašem oddělení v Kvasinách nového?
Právě nyní pracujeme na přípravě sériové výroby nové generace modelu Kodiaq v jedné svařovně a současně probíhají přípravy na integraci výroby modelu Octavia do druhé svařovny. Takže práce je u nás stále více než dost (úsměv)!

Doplňující informace

Štítky