„Tři miliony vozů SUV vyrobených od roku 2009 jsou pro celý tým fantastickým úspěchem. Tento výsledek podtrhuje vývoj preferencí našich zákazníků a naši flexibilitu při uspokojování jejich potřeb. Téměř 50 procent námi dodávaných vozů tvoří v současnosti modely kategorie SUV a naše mise je jasná: jsme plně odhodláni elektrifikovat naši řadu SUV a přizpůsobit tomu naše výrobní zařízení. Výzva přijata!“
Andreas Dick, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast Výroby a logistiky
V závodech společnosti Škoda Auto v České republice jsou v Mladé Boleslavi vyráběny modely Kamiq, Enyaq a Enyaq Coupé, zatímco vozy Karoq a Kodiaq sjíždějí z výrobní linky v Kvasinách. Kromě toho automobilka produkuje SUV modely také v Číně, Indii, na Ukrajině a na Slovensku.
Yeti: První model SUV značky Škoda
V roce 2009 uvedla Škoda Auto na trh svou tehdy pátou modelovou řadu – Yeti. První SUV české automobilky byl kompaktní vůz, který se vyznačoval typickými vlastnostmi této kategorie, jako je vyvýšená pozice sedadel a prostornost, doplněná o Simply Clever prvky, jako například zadní sedadla VarioFlex.
S počtem více než 684 000 vyrobených kusů skončila výroba modelu Yeti v roce 2018. Jeho úspěch položil základ pro rozsáhlou SUV ofenzívu značky Škoda.
Kodiaq: Průkopník SUV ofenzívy a předzvěst nové generace
Kodiaq měl světovou premiéru v září 2016 a Kodiaq RS, představený na podzim 2018, byl prvním SUV z rodiny sportovních vozů Škoda RS. Největšího SUV značky Škoda bylo k dnešnímu dni vyrobeno více než 841 000 kusů. V nejbližších týdnech se automobilka chystá představit druhou generaci tohoto modelu, která bude obsahovat i plug-in hybridní variantu s elektrickým dojezdem přesahujícím 100 km.
Škoda Karoq: SUV ofenzíva nabírá na obrátkách
Škoda Auto v roce 2017 představila druhý model v kategorii SUV, kompaktní Karoq. Tento vůz se rychle stal základním kamenem současného portfolia značky Škoda a bylo ho vyrobeno více než 705 000 kusů. Do roku 2021 byl model Karoq dostupný v 60 zemích a v celkovém počtu dodaných vozů se umístil na třetím místě za nejprodávanějším modelem Octavia a městským SUV Kamiq. Modernizovaná verze této modelové řady, kterou automobilka představila v roce 2022, přináší propracovanější designový jazyk a udržitelné materiály.
Kamiq: Vstup do segmentu městských SUV
Modelem Kamiq rozšířila Škoda Auto svou nabídku v rychle rostoucím segmentu městských SUV. Od uvedení na trh v roce 2019 sjelo z výrobní linky přes 537 000 vozů Kamiq, včetně vozu Kamiq GT v Číně. Díky tomuto úspěchu se tento model stal v letech 2021 a 2022 nejprodávanějším SUV značky Škoda. Letos v srpnu Škoda představila modernizovaný model Kamiq, který přichází s inovacemi v oblasti designu, bezpečnosti a konektivity.
Enyaq a Enyaq Coupé: Vstup do éry elektromobility s SUV
V září 2020 uvedla Škoda Auto na trh Enyaq – svůj první sériový model založený na modulární elektrické platformě MEB (Modular Electric Drive Matrix) koncernu Volkswagen. Škoda Enyaq je pro automobilku klíčovým milníkem v její strategii e-mobility. V lednu 2022 představila Škoda Auto model Enyaq Coupé, který se pyšní emotivním designem, sportovními liniemi a velkorysým prostorem. Z výrobní linky mladoboleslavského závodu dosud sjelo více než 166 000 vozů Enyaq a Enyaq Coupé.
Kushaq: Vyrobený v Indii pro Indii
Model Kushaq představený v roce 2021, je prvním lokálně vyráběným modelem přímo v Indii. S téměř 64 000 vyrobenými kusy od svého uvedení na trh podtrhuje model Kushaq závazek značky Škoda vůči indickému trhu. S využitím stávajících synergií pro dynamicky rostoucí trhy budou první vozy Kushaq ze závodu v Púně vyváženy do Vietnamu jako CKD (Completely Knocked Down), kde budou od druhé poloviny roku 2024 finálně montovány.
Trekka: Předchůdce SUV značky Škoda
Model Trekka, představený v roce 1966, je předchůdcem dnešních modelů SUV značky Škoda. Byl vyvinut ve spolupráci s místním importérem značky Škoda a dalšími novozélandskými společnostmi. Vyznačuje se tím, že se jedná o první vozidlo plně navržené a vyrobené na Novém Zélandu. Z mladoboleslavského závodu byly k finální montáži dodány na Nový Zéland technické sady, sestávající mimo jiné z motorů a převodovek. Do roku 1972 závod v novozélandském Otahuhu vyrobil téměř 3 000 těchto vozů.