Pohonné ústrojí

HEADER-Powertrain_7e92c57a

mHeader_Powertrain_f97836ae

Snižování lokálních emisí a budování infrastruktury

Ve společnosti Škoda Auto podporujeme transformaci směrem k elektromobilitě. Brzy na trh uvedeme šest nových elektrických modelů, které navážou na naši úspěšnou řadu Enyaq. Zároveň navyšujeme výrobu našich bateriových systémů platformy MEB pro koncern Volkswagen a podporujeme výrazné rozšíření nabíjecí infrastruktury.

1_Powertrain_1448c91a

Rozšíření nabíjecí infrastruktury

Aktivně se podílíme na rozšiřování nabíjecí sítě po celé České republice. Jedna z našich iniciativ zahrnuje spolupráci s městem Praha a společností PRE, na jejímž základě má v hlavním městě do roku 2025 vzniknout 100 nových vysokovýkonných nabíjecích míst. Naše služba Powerpass zajišťuje řidičům snadný přístup k více než 500 000 nabíjecích bodů napříč Evropou, včetně sítě IONITY. Spolupracujeme také s poskytovatelem 100% obnovitelné energie Elli, který domácnostem dodává udržitelnou elektřinu.

Zjistit více

Plug-in hybrid druhé generace

S druhou generací modelu Kodiaq a čtvrtou generací modelu Superb jsme představili druhou generaci našeho plug-in hybridního pohonného systému. Sestává ze čtyřválce 1.5 TSI (110 kW) nejnovější série motorů EA211 evo2 a elektromotoru, společně poskytujících maximální systémový výkon 150 kW. Přední kola jsou poháněna skrze šestistupňovou automatickou převodovku DSG. Nová vysokonapěťová baterie o kapacitě 25,7 kWh umožňuje ujet přes 100 kilometrů čistě na elektřinu (dle WLTP).

Frame-11207-1_09ff6439

Frame-11207-1_09ff6439

Plug-in hybrid druhé generace

S druhou generací modelu Kodiaq a čtvrtou generací modelu Superb jsme představili druhou generaci našeho plug-in hybridního pohonného systému. Sestává ze čtyřválce 1.5 TSI (110 kW) nejnovější série motorů EA211 evo2 a elektromotoru, společně poskytujících maximální systémový výkon 150 kW. Přední kola jsou poháněna skrze šestistupňovou automatickou převodovku DSG. Nová vysokonapěťová baterie o kapacitě 25,7 kWh umožňuje ujet přes 100 kilometrů čistě na elektřinu (dle WLTP).

2_Powertrain_5cb2ca64

Úsporné motory evo

Přestože se připravujeme na elektrickou budoucnost, uvědomujeme si, že spalovací motory budou mít své místo trhu ještě mnoho let. Proto se je snažíme vyvíjet co nejúspornější a co nejekologičtější. V řadách evo vyrábíme naftové a benzinové motory o objemech od 1,0 do 2,0 litru, které tvoří výkonové spektrum vyhovující potřebám většiny řidičů. Nižších emisí a spotřeby paliva dosahujeme řešeními, jako je snížení vnitřního tření, k němuž přispívá plazmové nanášení povrchové vrstvy válců motoru. Mezi další pokrokové prvky v závislosti na rodině motorů patří turbodmychadla s proměnnou geometrií lopatek (VTG), systémy SCR pro snížení emisí NOx, systémy vypínání válců (ACT), Millerův spalovací cyklus a řada dalších.

Zjistit více