Bezfosilní palivo i elektřina
Škoda Motorsport působí jako dodavatel soutěžních vozů a náhradních dílů pro soukromé týmy a na cestě k udržitelnosti kráčí už několik let. Aktuální soutěžní speciál Fabia RS Rally2 využívá hned několik udržitelných řešení. Vedle motoru a palivového systému upravených pro použití bezfosilního paliva (oficiální benzin seriálu mistrovství světa) se testuje použití biokompozitu pro některé části vozu a také využití bezfosilních maziv v tlumičích, převodovce i motoru.
Od roku 2022 se ve světové rally používají bezfosilní paliva, Škoda Motorsport navíc testuje i bezfosilní maziva (na snímku).
V sezoně 2022, v níž už bylo zavedeno bezfosilní palivo P1, soutěžní vozy Škoda vyprodukovaly o 118,8 tun CO2 méně, než by to bylo s konvenčním palivem. V tomto směru jde Škoda Motorsport ruku v ruce se světovým trendem. Přechodem na nefosilní paliva ušetřily v roce 2022 všechny vozy účastnící se závodů mistrovství světa v rally cca 415 tun CO2.
Promotér WRC přispívá k šetrnějšímu chování k naší planetě také tím, že omezuje přesouvání televizních štábů na zámořské závody. Nyní vyjíždějí jen menší štáby, postprodukční zázemí pracuje centralizovaně v Evropě. V roce 2019 se takto díky zpracování videa v londýnské centrále ušetřilo cestování dvaceti procent personálu. A v roce 2023, když se poprvé celý proces postprodukce zámořských podniků odehrával v Helsinkách, klesla celková hmotnost přepravovaného materiálu o více než polovinu a spotřeba paliva generátorů o více než třetinu.
Škoda Fabia RS Rally2 je oblíbeným soutěžním speciálem.
Samotný český tým sbírá také zkušenosti s elektrickým pohonem soutěžních aut. Společně s rakouským dodavatelem elektrického pohonu Kreisel Electric vyvinul plně elektrický soutěžní vůz Škoda RE-X1 Kreisel, který si odbyl závodní premiéru v roce 2021. Momentálně Škoda Motorsport pracuje na konceptu elektrického soutěžního vozu Enyaq Racing.