Na kole bezpečně!

Na kole bezpečně!

V dnešní době nejsou auta na silnicích sama. Proto se automobilka ŠKODA, jejíž kořeny sahají více než 120 let do historie a která začínala jako malá cyklistická dílna, rozhodla zahájit bezpečnostní kampaň s cílem posílit bezpečnost a spolupráci mezi cyklisty a motoristy.

10. 4. 2019 Životní styl

Kampaň, jejímž hlavním sloganem je „Stay on the safe side“ (Zůstaňte na bezpečné straně), si klade za cíl cyklisty a motoristy vzdělávat a více sblížit. Prostřednictvím různých interaktivních formátů se snaží upozornit na nejčastější zlozvyky na silnicích, častá nebezpečí a chyby, ale také na to, jak se jich vyvarovat a podílet se na jejich řešení.

https://www.youtube.com/watch?v=a3PMVAiWmV4

Rozsáhlý výzkum stanovil 18 nejpalčivějších a nejrozšířenějších zlozvyků, kterých se motoristé a cyklisté dopouštějí. Namátkou lze zmínit vzájemné předjíždění a dodržování bezpečného odstupu při něm, otevírání dveří cyklistům do cesty, jízda v mrtvém úhlu nebo obecně dobrá viditelnost na silnicích.

Bezpečnostní tip

Výzkum prováděl tým Výzkumu dopravní bezpečnosti společnosti ŠKODA AUTO ve spolupráci s policií, výrobci ochranného sportovního oblečení a vybavení, například společnostmi Garmin a POC, a předními cyklisty, kteří se otázkami bezpečnosti na silnicích pravidelně zabývají také při svých soukromých projektech. Mezi ně patří například Jiří Ježek, světoznámý paralympijský cyklista a dlouhodobý globální ambasador projektu ŠKODA AUTO We Love Cycling. Všichni výše zmínění partneři přispěli k identifikaci nejčastějších problémových situací.

Fotografie použité v tomto článku byly pořízeny při natáčení spotu s profesionálními kaskadéry.

„ŠKODA AUTO je výrobcem automobilů, ale v roce 1895 byl prvním výrobkem bicykl. Značka podporuje Tour de France a další cyklistické závody po celém světě. Cyklistiku milujeme a proto se domníváme, že jsme předurčeni ke zprostředkování dialogu mezi cyklisty a řidiči. Chtěli bychom tak přispět ke zvýšení vzájemné snášenlivosti a zodpovědnému sdílení cest,“ vysvětluje pozadí současné aktivity lídr globální platformy WLC Josef Matějovič.

skoda-safety-campaign-cycling

Fotografie použité v tomto článku byly pořízeny při natáčení spotu s profesionálními kaskadéry.

Kampaň věnovaná bezpečnosti je přirozeným vyústěním neustálé snahy společnosti ŠKODA AUTO o zlepšování bezpečnosti svých vozů – každý ze současných modelů získal v testech Euro NCAP pětihvězdičkové hodnocení. Navíc se ŠKODA AUTO snaží nové bezpečnostní asistenty přenášet do nižších tříd, jako v případě nového modelu ŠKODA SCALA, která je vybavena asistentem pro změnu jízdního pruhu sledujícího mrtvý úhel, asistentem udržování jízdního pruhu nebo adaptivním tempomatem.

Bezpečnostní tip

Ve všech akčních scénách kampaně hráli profesionální kaskadéři. Pro dosažení vysoké realističnosti byly záběry natočeny bez speciálních efektů a triků. Divákovu pozornost přitáhne chytlavé zpracování ve stylu videoher.
Vše o této kampani naleznete zde.

cycling-skoda-safety-campaign

Fotografie použité v tomto článku byly pořízeny při natáčení spotu s profesionálními kaskadéry.

WE LOVE CYCLING ROZJEZDÍ ČESKO NA KOLECH

Globální cyklistická platforma We Love Cycling přijíždí také do České republiky. Ambiciózní cyklistický projekt podporovaný značkou ŠKODA připomíná počátky největší domácí automobilky, která jako první nevyrobila automobil ani motocykl, ale jízdní kolo. Značka ŠKODA se takto vrací ke svým kořenům a ukazuje, že dokáže být partnerem individuální mobility nejen motoristů, ale také cyklistů. Právě těmto dvěma uživatelským skupinám má být platforma We Love Cycling rádcem a pomocníkem.

We Love Cycling pracuje v České republice s pětičlennou redakcí. Ta na adrese www.welovecycling.cz vytváří vlastní obsah nebo využívá synergie ostatních národních redakcí projektu WLC v jednotlivých zemích. „Všechny naše regionální mutace vycházejí ze stejného konceptu - mapují důležité události profesionální cyklistiky z domova i ze světa, přinášejí inspirativní příběhy a osudy profesionálů i nadšenců. Radí v tréninku, výživě, údržbě a výběru jízdních kol, inspirují a v neposlední řadě jsou patronem bezpečnosti cyklistů na silnicích i v terénu,“ říká k obsahu Josef Matějovič, lídr globální platformy We Love Cycling.

Josef Matějovič
lídr globální platformy We Love Cycling

We Love Cycling ve své české verzi navíc nabídne komunitní klub We Love Cycling Club, který je určen všem nadšeným cyklistům. „Nabízí spojení napříč republikou, zájmy i časem. Členům přináší výhody v podobě odborných rad a tipů pro lepší jízdu a sportovní zážitky. Těm, kteří závodí, navíc zajistíme zázemí srovnatelné s podmínkami elitních jezdců,“ říká Michal Kramer, lídr platformy We Love Cycling v ČR.

Michal Kramer
lídr platformy We Love Cycling v ČR

OLYMPUS DIGITAL CAMERA