Automobilový svět se aktuálně nachází na druhém stupni autonomního řízení. Co bude dál?
Technika pro funkce odpovídající definici stupně automatizace 3 už k dispozici je. Na její použití v běžném provozu ovšem není připravena legislativa. Proto tyto systémy zatím nenaleznete nikde v nabídce automobilek. Na otázku kdy se na silnice dostanou, tedy nemůže odpovědět pouze průmysl. Umožnit prodej a provoz musí nejdříve zákony.
Jaké problémy kromě legislativních je třeba překonat?
Především je to téma funkční bezpečnosti. Nehodu zaviněnou řidičem dnes vnímáme jako sice smutnou, ale běžnou součást života. Ale nehoda zaviněná strojem je vnímána jako „skandál“, který může v okamžiku zcela a na dlouho podrýt důvěru uživatelů. Technologie tak musí být jištěny pro všechny možné příčiny výpadku.
Jen pro příklad: zdvojený musí být zdroj energie, agregát brzdné soustavy, řízení. Kombinují se různé technologie snímání okolí vozu, a to i proto, aby se eliminovaly fyzikální limity různých technologií. Složitá a zdvojená technologie samozřejmě znamená další problém, a tím jsou náklady. Jak náklady v podobě investic výrobce, tak cen za systém. Finální cena může být pro zákazníka neakceptovatelná, a tak je třeba hledat i vhodné obchodní modely.