Můžou mít zaměstnanci ŠKODA AUTO pauzu, i když běží linka? Co se v takovém případě dělá?
Zaměstnanci jsou organizováni v pracovních týmech po deseti s uvolněným koordinátorem. Pokud taková situace nastane, a jeden z týmu potřebuje například na toaletu, jeho práci na lince zastoupí koordinátor daného týmu, který velmi dobře zná veškeré operace.
Kam směřuje pásová výroba v nejbližších letech? K většímu využití robotů?
Vývoj v tomto ohledu jde velmi rychle dopředu. Jako příklad uveďme svařovnu. Ruční bodové svařování už v naší výrobě téměř nenajdete. V nové svařovně, kterou stavíme nyní pro elektrická auta, bude pracovat přes 1 000 robotů, automatizace tak přesáhne téměř 85 %. Není to jen těžká fyzická práce, kterou chceme nahradit. Nasazujeme i automatické řídicí systémy a na dveře klepe umělá inteligence. První přicházejí na řadu kontrolní činnosti, například povrch lakované karoserie prověřují v naší lakovně automatické skenery již dnes. V oblasti údržby používáme rozšířenou realitu a systémy předpovídající poruchy. Lidé však budou nadále potřeba. Uvěřit tomu, že výroba vozu bude zcela bez lidí, je stejné jako uvěřit, že tento článek příště vygenerují automaty.