Škoda Kamiq, nejmenší SUV v nabídce české značky, prošla modernizací. Vedle nové techniky dostala také sebevědomější design, který podtrhuje robustní charakter tohoto městského SUV.
Modernizace přibližuje Kamiq větším sourozencům z SUV rodiny Škoda. „Suverenitu a SUV charakter vozu podtrhuje u faceliftu modelu Kamiq vertikální architektura spolu s robustními nárazníky,“ vysvětluje designér Dalibor Pantůček. Nové jsou oba nárazníky a Kamiq dostal především novou výraznou čelní masku chladiče a nové světlomety. „Maska je vyšší a širší, aby působila celkově dominantnějším dojmem. Důležitá pro její výraz jsou nová vertikální žebra ve dvojitém uspořádání. Ta působí velkorysejším dojmem,“ popisuje Dalibor Pantůček změny. Maska se svým výrazem tedy víc blíží větším SUV sourozencům Karoq a Kodiaq.
Dalibor Pantůček upozorňuje na horní část předního světlometu, která dodává světlu hi-tech vzhled.
Šperky v podobě světel
Nové světlomety dostaly nové proporce. Kamiq si nadále ponechává dvojité vertikální uspořádání světel, tak typické pro SUV rodinu mladoboleslavské automobilky. Horní část se světlomety pro denní svícení je teď u inovovaného vozu užší a dodává autu víc hi-tech vzhled. „Využíváme zde svoje oblíbené téma českého křišťálu, kde elementy denního svícení mají podobu určitých trojrozměrných křišťálových kamenů a působí na voze jako šperk,“ odhaluje Dalibor Pantůček detail.
Prohlédněte si nový model Škoda Kamiq ve verzi Monte Carlo
Přední světlomety modernizovaného modelu Kamiq dostaly nové proporce a díky tomu i nový charakter. „Volitelně můžete mít Full LED Matrix modul, tato část světlometu také dostala zajímavé elementy grafiky v pyramidální struktuře, což opět podporuje dojem šperku,“ říká Dalibor Pantůček. Zároveň vertikální uspořádání světlometů spolu s vyšší pozicí na přídi podtrhují onen SUV vzhled. Robustní nárazníky pak přispívají k tomu, že jsou světlomety a s nimi všechny funkční elementy lépe chráněny. „Cílem bylo, aby nárazníky auta působily víc protektivně,“ komentuje Dalibor Pantůček změnu.
V nasávací části má nárazník novou mřížku, která vzhledem volně navazuje na větší SUV bratry rodiny Škoda, tak aby byl design konsekventní. Robustní spoiler ve spodní části má tři otvory, což je další typický znak SUV vozů Škoda. Hlavní nasávač je rozdělen horizontálně robustními vzpěrami, které vizuálně celku dodávají na pocitu stability. Řada těchto detailů, samozřejmě včetně masky chladiče, bude u modelů Monte Carlo v typickém černém lesklém provedení, standardní verze budou využívat kombinaci chromu a matných stříbrných částí.
Zadní světlomety modelu Kamiq
Povedená záď
„Když dnes na silnici z dálky vidím dosavadní provedení modelu Kamiq zezadu, říkám si, že působí velmi suverénním širokým dojmem. Faceliftem jsme se rozhodli právě tento charakter podpořit,“ začíná Dalibor Pantůček popisovat zadní partie vozu. Nová světelná výrazná signatura je rozdělena do segmentů a spolu s odrazkami ve tvaru L utváří typickou signaturu ve tvaru písmene C. Proporce signatury jsou nižší, opticky více vytažené do krajů a znovu i co nejvýše od silnice, aby vynikla robustnost auta.
Designér Dalibor Pantůček zdůrazňuje robustnost zadní partie faceliftu.
Nárazník dostal nový difuzor s propracovanějším vzhledem. Jeho provedení ve spodní části evokuje řešení tří otvorů stejně jako na přídi. Je tu i mřížka se stejnou strukturou jako vpředu v oblasti nasávání vzduchu. Případné tažné zařízení, které si může zákazník objednat, je pak do nárazníku integrované tak, že na první pohled není nic poznat. Tvar difuzoru se nemění, ať už auto tažné zařízení má, nebo ne. Samozřejmostí u modernizovaného modelu Kamiq je i nová paleta kol.
Verze Monte Carlo dostala 18palcová kola.
V interiéru klade nová Škoda Kamiq důraz na použití ekologických materiálů, které jsou snáze recyklovatelné a častěji pochází z recyklovaných surovin. Zásadní byla také ergonomie. Zákazníci jistě ocení ovládání klimatizace pomocí tlačítek a otočných ovladačů. To ale neznamená, že by Kamiq vynechával moderní řešení. Naopak, ta jsou teď standardem, už základní provedení vozu má digitální přístrojový štít (standardně 8 palců, volitelně 10,25 palce) nebo infotainment s dotykovou obrazovkou (8,25 a volitelně 9,2 palce). Zákazníci si budou moci vybírat ze tří úrovní výbav a celkem šesti provedení interiéru.
V interiéru kladli designéři důraz na ergonomii a udržitelnost.
Kamiq má pod kapotou úsporné motory 1,0 a 1,5 TSI z generace evo2 a auto může být vybaveno skutečně moderní technikou. Samozřejmostí je řada jízdních asistentů, standardem jsou Front Assist s detekcí chodců, Lane Assist, rozpoznávání dopravních značek, Manoeuvre Assist a také detekce rukou na volantu. Volitelně může Kamiq dostat Side Assist, adaptivní tempomat nebo adaptivní Lane Assist. Nadstandardní řešení se může skrývat i za velkorysou hranou nákladového prostoru: páté dveře totiž mohou být volitelně ovládané elektricky a v takovém případě nechybí ani možnost funkce virtuálního pedálu pro jejich snadné otevření pohybem nohou pod nárazníkem.